Do tej pory o utrudnieniach, remontach i zmianach w kursowaniu na trasach pociągów Kolei Dolnośląskich informowano w sms-ach. Ta technologia nie pozwalała jednak spersonalizować komunikatów do swoich potrzeb i powiadomienia dotyczące wszystkich linii trafiały do każdego odbiorcy zapisanego w systemie. Od 1 sierpnia te usługi zastąpi wygodna aplikacja mobilna, którą będzie można dostosować do swoich potrzeb i podróży. – Wystarczy ustawić wybraną trasę, dni tygodnia oraz zakres godzinowy, a system będzie czuwał i powiadamiał, gdy Państwa pociąg będzie opóźniony – wyjaśniają w Kolejach Dolnośląskich.
Informacje udostępniane w aplikacji Mobilny Pasażer pochodzą bezpośrednio od przewoźników świadczących swoje usługi na poszczególnych relacjach, którzy wysyłają powiadomienia m.in. o zastępczej komunikacji, zmianach w rozkładzie jazdy, utrudnieniach oraz jeśli wyrazi się zgodę o promocjach i aktualnych ofertach.
Za pośrednictwem aplikacji Mobilny Pasażer informują obecnie: Koleje Wielkopolskie, Polregio, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a teraz do tego grona dołączają również Koleje Dolnośląskie S.A.
Mobilny Pasażer korzysta z informacji pochodzących z systemu SEPE. Dane te są udostępniane na podstawie umowy zawartej z PKP PLK S.A. oraz udzielonych zgód przewoźników na udostępnianie danych o rozkładzie jazdy. Mobilny Pasażer to nowa odsłona komunikatora iSMS, dzięki której pasażerowie dostają nowe, lepsze narzędzie ułatwiające codziennie podróże. Obecnie zarejestrowanych w niej jest już kilkanaście tysięcy użytkowników.
Aplikacja dostępna jest na telefony z systemem Adroid, iOS i Windows. Można ją pobrać w Google Play, APP Store oraz Windows Store.