Ruch przełożono na około 800-metrowy fragment przyszłej drogi ekspresowej S5 – kierowcy jadący od strony Wrocławia wjeżdżają na nową jezdnię w okolicy skrzyżowania drogi krajowej nr 5 z drogą powiatową 1337D na Machnice (zaraz za Wysokim Kościołem, w sąsiedztwie wybudowanego wiaduktu WS-34), a na starą „piątkę” wracają przed Będkowem.
Kierowcy muszą być również gotowi na wprowadzenie nowej, tymczasowej organizacji ruchu w Krynicznie, w rejonie budowanego węzła drogowego. Najpewniej nastąpi to 14 lipca. Likwidacji ulegnie istniejący dotychczas objazd, a kierowcy korzystać będą z fragmentu przyszłego węzła drogowego Kryniczno. Nie będą objeżdżali terenu budowy, tylko pojadą drogą krajową nr 5 na wprost, przez nowo wybudowany wiadukt drogowy WD-38 oraz dwa nowe ronda (będące częścią przyszłego węzła). W ten sposób wykonawca będzie mógł bezkolizyjnie poprowadzić brakujący odcinek drogi ekspresowej S5, która akurat w tym miejscu przebiegać będzie pod wiaduktem „piątki”.
Nowa droga nabiera kształtów
Astaldi wybuduje prawie 20-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.