wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

14°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 18:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Kiedy grzeją w tramwajach i autobusach?

MPK zapewnia, że jest już gotowe do zimowego sezonu. – Wymieniliśmy płyny eksploatacyjne na zimowe, przejrzeliśmy instalację grzewczą i monitorujemy prognozy pogody – wylicza Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław. Dzisiaj ta gotowość już się przydała, bo temperatura rano oscylowała wokół 0 stopni Celsjusza. Było zimno. W pojazdach włączono ogrzewanie. A jakimi zasadami kieruje się MPK, ogrzewając pojazdy? – Przede wszystkim dyspozytorzy w okresie jesienno-zimowym monitorują prognozy pogody i temperatury. To oni decydują o tym, czy motorniczowie i kierowcy włączają ogrzewanie czy nie. Nie ustalaliśmy sztywnej temperatury, od której ogrzewany, bo to mało praktyczne. Temperatura odczuwalna przy mocnym wietrze jest zupełnie inna niż w słoneczny zimowy dzień – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska. Motorniczowie już nad ranem wiedzą, jaka jest decyzja. – Zwykle ogrzewanie jest włączane, gdy jest w okolicach 0 stopni Celsjusza na zewnątrz. Jednak nieraz grzejemy nawet przy 3-5 stopniach powyżej zera. Wszystko zależy od rzeczywistej odczuwalnej temperatury – tłumaczy rzecznik. Jeśli temperatura w trakcie dnia wzrasta, dyspozytorzy ogłaszają przez radio komunikat, żeby ogrzewanie wyłączyć. – Staramy się, aby też nie przegrzewać pojazdów – opowiada Korzeniowska. W nowszych tramwajach i autobusach ogrzewanie jest dużo bardziej wydajne niż w starych typach. Dlatego odnosi się często wrażenie, że jest w nich po prostu cieplej. Motorniczowie też starają się sami obserwować sytuację i dostosowywać się do warunków. Jeśli stoją na pętli w mrozie, nie otwierają wszystkich drzwi podczas postoju, aby nie wychładzać pojazdów. Robią to z myślą o pasażerach. Gdy w mroźny dzień przychodzą do pracy, też starają się przed wyjazdem rozgrzać tramwaj czy autobus, aby na przystanek podjechał choć trochę ciepły. Pasażerowie, którzy mają uwagi i zastrzeżenia do jakości usług i temperatury w pojazdach, zawsze mogą zgłosić to do Biura Obsługi Pasażera MPK (tel. 71-321-72-71, lub [email protected]). Każdy sygnał zostanie sprawdzony i wyjaśniony. KAJ

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl