wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:50

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Dwie linie pojadą na Biskupin

Remont  ulicy Skłodowskiej-Curie, jednej z najbardziej wysłużonych ulic Wrocławia, zbliża się wielkimi krokami. Komisja przetargowa ze Spółki Wrocławskie Inwestycje jeszcze we wrześniu chce wskazać zwycięzcę postępowania. Spółka zapowiada, że najpóźniej w październiku powinien być podpisany kontrakt tak, by jesienią rozpoczęła się realizacja inwestycji, a latem 2014 zakończyła. Wartość zadania według złożonych ofert waha się od niespełna 20 do ponad 28 mln zł. Drogowcy wejdą na jezdnię najpewniej w pierwszych tygodniach listopada. Jednak Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta i Wydział Transportu UM już przygotowują się do zorganizowania zastępczej komunikacji miejskiej, aby nie odciąć mieszkańców Biskupina od dostępu do tramwajów w trakcie przebudowy. - Trwa właśnie wymiana podkładów na niewykorzystywanym do regularnego ruchu torowisku na ul. Mickiewicza. Chodzi o fragment od ul. Mikołaja Kopernika do ul. Wróblewskiego – mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowa ZDiUM we Wrocławiu. Ten odcinek torowiska w związku z tym, że dość wyeksploatowany był wykorzystywany do tej pory tylko w sytuacjach awaryjnych lub do zjazdów technicznych tramwajów MPK do zajezdni Dąbie. - Teraz trwa tam doraźny remont i torowisko zostanie wzmocnione. Koszt wymiany podkładów to 180 tys. zł – dodaje rzecznik ZDiUM. Dzięki temu Biskupin na czas przebudowy ulicy Skłodowskiej-Curie nie zostanie odcięty od reszty miasta i przez cały czas będą kursować tam tramwaje wyznaczonym objazdem. Bez problemu też dotrą do zajezdni VI przy ul. Wróblewskiego. - Planujemy puścić tam dwie linie tramwajowe. Pojadą z Ronda Raegana, przez most Szczytnicki, potem koło Stadionu Olimpijskiego, a następnie ul. Mickiewicza wrócą do ul. Wróblewskiego dokładnie przed mostem Zwierzynieckim – wyjaśnia Adam Więcek z Wydziału Transportu UM.Wszystkie szczegóły dotyczące komunikacji zastępczej poznamy już niedługo.Podróż objazdem powinna być dłuższa od tej tradycyjnej przez ul. Skłodowskiej-Curie tylko o kilka minut.  - Szacujemy, że będzie to około 7-8 minut. Objazd prowadzi głównie wydzielonymi torowiskami – dodaje Więcek.Tramwaje jadąc objazdem w zasadzie ominą tylko przystanki przy Klinikach. Już przy Hali Stulecia będą na swoich stałych trasach. W ten sposób tramwaje będą jeździć na Biskupin do lata 2014.Jak udało nam się dowiedzieć poza tramwajami urzędnicy planują również uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej.Przypomnijmy: w ramach inwestycji na odcinku ulicy między ulicą Norwida, a mostem Zwierzynieckim mają być wyremontowane wszystkie znajdujące się pod drogą sieci. Jezdnia zostanie poszerzona tak by można wydzielić torowisko tramwajowe. Zostaną jednak zachowane po dwa pasy ruchu w każdą stronę.Ponadto ruch ma usprawnić nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Wybrzeżem Wyspiańskiego. To istotne ze względu na obciążoną drogę od mostu Grunwaldzkiego, kierowcy chętnie wybierają skrót wzdłuż Odry.Zadowoleni powinni być także inni uczestnicy ruchu, a to ze względu na nowe przystanki tramwajowe, chodniki wśród zieleni czy, dotąd w ogóle nie istniejące, ścieżki rowerowe.KAJ      

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl