Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór idzie na przód w dobrym tempie. Mocno zaawansowane są już prace na odcinku od pl. Orląt Lwowskich. Znika też stary wiadukt nad ul. Smolecką. Zastąpi go nowa 22-metrowa przeprawa. Co istotne, zdobione filary tej starej zostaną zachowane. – Nie trafią na złom! Obiecaliśmy o nie zadbać i tak będzie. Miasto podjęło decyzję, że zostaną wykorzystane przez ZZM na jednym z zieleńców, a może w parków. Jeśli macie jakieś pomysły czekamy na nie na profilu Inwestycje we Wrocławiu na Facebooku – zachęca Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.
W ostatnich dniach Wrocławskie Inwestycje ogłosiły również przetarg na kolejny ważny fragment trasy tramwajowej. Chodzi o odcinek między Parkiem Biznesu a skrzyżowaniem z ul. Rogowską. Na tym 2 kilometrowym odcinku do zrobienia jest tak dużo. Wymiana wszystkich sieci, budowa torowiska, chodników i ścieżek rowerowych w miejscach gdzie ich nie ma.
Przypomnijmy. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km. Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu została wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicy Robotniczej.
fot.: Wrocławskie Inwestycje