Najkorzystniejszą ofertę w przetargu opiewającą na 81,2 mln złotych, złożyła wrocławska firma Pro-Tra Building sp. z o.o. W ramach drugiego etapu powstaną kolejne 2 kilometry trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Tramwaje i autobusy przemkną wydzieloną trasą m.in. pod wiaduktem kolejowym i estakadą Gądowianka. Dalej w dużej części trasa będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej.
W ramach tej inwestycji przebudowane zostaną również sieci podziemne. Powstaną nowe przystanki i stacja prostownikowa „Nowodworska”, która zasili sieć. Wykonawca zadba także o chodniki, ścieżki rowerowe i przejścia dla pieszych. Termin realizacji tych prac to 24 miesiące od momentu podpisania umowy.
Ostatni odcinek TAT, prowadzący wzdłuż ulicy Rogowskiej, jest w tej chwili w fazie projektowania. Ma się ono zakończyć na przełomie 2020 r. i 2021 r.
Przypomnijmy, TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. Będzie to 7 kilometrowa trasa autobusowo-tramwajowa z dwoma wiaduktami (160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ul. Smolecką).