Polsko-czeska piosenkarka nie pierwszy raz włącza się w promowanie Polski w Czechach. Tym razem, w ramach współpracy Wrocławia z Polską Organizacją Turystyczną, zwiedzi stolicę Dolnego Śląska.
Wrocławski przewodnik Wojciech Zalewski przybliży Ewie Farnej uroki miasta, w planach jest bowiem m.in. zwiedzanie kompleksu Hali Stulecia, wizyta na Ostrowie Tumskim czy w Rynku. Farna odwiedzi także kilka wrocławskich restauracji, Jatki, Nadodrze czy Narodowe Forum Muzyki. Program, mimo niesprzyjającej pogody, jest mocno napięty, ponieważ już jutro piosenkarka udaje się z wizytą do kolejnego miasta, po Warszawie i Wrocławiu – Krakowa.
Zagraniczne media zainteresowane Wrocławiem
To nie pierwsza w tym roku współpraca pomiędzy Wrocławiem a Polską Organizacją Turystyczną. Jednym z efektów uzyskania przez Wrocław tytułu European Best Destination 2018 jest wzrost liczby zapytań zagranicznych dziennikarzy, zainteresowanych wizytą studyjną w mieście, które zwyciężyło w konkursie m.in. takie turystyczne metropolie, jak Paryż czy Mediolan. Przy okazji festiwalu kulinarnego „Europa na widelcu” w mieście gościło kilkunastu dziennikarzy z krajów europejskich, Rosji i USA, a ich wrażenia z wizyty we Wrocławiu znalazły odzwierciedlenie m.in. w artykułach dla włoskiego dziennika „La Stampa”.
Efektem uzyskania przez Wrocław tytułu European Best Destination 2018 jest także wzrost zapytań kierowanych do wyszukiwarki kayak.pl. Według danych, opublikowanych na wspomnianej stronie w lutym 2018, znacząco wzrosła zarówno liczba wyszukiwań lotów do Wrocławia, jak i hoteli w mieście – odpowiednio o 28% i aż 242%.
5 milionów turystów w ubiegłym roku
W 2017 roku Wrocław odwiedziło prawie 5 milionów turystów, którzy zostawili w mieście około 3,5 mld złotych. Dzięki udziałowi i wygranej w prestiżowym konkursie European Best Destinations – jak pokazują doświadczenia dotychczasowych miast-zwycięzców – ruch turystyczny we Wrocławiu ma szansę wzrosnąć o kolejnych kilkanaście procent w porównaniu z ubiegłymi latami. Ekwiwalent medialny publikacji o Wrocławiu – European Best Destination 2018 – wyniósł do tej pory około 1,5 mln złotych.
Siłą Wrocławia są przede wszystkim ludzie, którzy tworzą klimat miasta – to mieszkańcy i turyści. Wrocław – w pozytywnym tego słowa znaczeniu – nigdy nie zasypia. Ściślejsza współpraca z Polską Organizacją Turystyczną czy jej lokalnym, dolnośląskim odpowiednikiem, to szansa Wrocławia na przyciągnięcie do miasta większej liczby turystów, szczególnie z tych krajów, które są bliskie naszemu regionowi, jak np. Czechy.
Wizyta Ewy Farnej to doskonała okazja do wypromowania Wrocławia, najlepszej europejskiej destynacji 2018 r., wśród naszych południowych sąsiadów – mówi dyrektorka Biura Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia Wioletta Samborska.