Dobiegł końca remont ponad 2 km ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Królewieckiej. To ważna trasa, ponieważ często jest wybierana przez cyklistów, którzy dojeżdżają do szkoły, pracy, centrum usługowego przy skrzyżowaniu Maślicka/Królewiecka oraz na tereny zielone przy Stawie Królewieckim.
Prace koordynował Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Nowa nawierzchnia położona została od skrzyżowania Maślicka - Królewiecka - Brodzka w kierunku AOW, wraz z odtworzeniem oznakowania poziomego.
Droga rowerowa wzdłuż ul. Królewieckiej fot. J.Leja
– W ramach inwestycji została rozebrana nawierzchnia bitumiczna, uzupełniono ubytki, wykonano warstwę ścieralną z betonu asfaltowego. Odtworzyliśmy oznakowanie poziome – opowiada Klaudia Piątek ze ZDiUM. – Wszystkie prace zakończyły się zgodnie z planem i można już swobodnie korzystać z drogi rowerowej – dodaje.
Czytaj też: Droga rowerowa z Wrocławia do Bielan Wrocławskich oficjalnie otwarta [WIDEO]
Droga rowerowa wzdłuż ul. Królewieckiej była w bardzo złym stanie technicznym. Nawierzchnia drogi była spękana i dziurawa.
Jeszcze bardziej rowerowe Maślice
W tej części Wrocławia w planach jest budowa ciągu pieszo–rowerowego wzdłuż ul. Koziej na odcinku od ul. Łomżyńskiej do lasu Prackiego we Wrocławiu (projekt nr 328 WBO 2020).
W ramach inwestycji powstanie chodnik i droga rowerowa o długości ok. 1230 m wzdłuż ul. Koziej od ul. Łomżyńskiej do lasu Prackiego we Wrocławiu, wraz z sięgaczem od ciągu do szkoły przy ul. Lubelskiej.
Źródło: mat.prasowe ZDiUM
W tej części Wrocławia prowadzone są również inne prace, które ułatwiają przemieszczanie się rowerzystom i pieszym. Wiosną powstały nowe chodniki, nie zapomniano również o zieleni.
Nie tylko dla rowerzystów
– Na alei Śliwowej na odcinku od numeru 11 do skrzyżowania z Bogatyńską, na przełomie kwietnia i maja powstał obustronny chodnik, brakujący fragment jezdni z regulacją odwodnienia, kilkaset metrów sieci elektrycznej do zasilenia 10 nowych latarni oraz kanały MKT - opowiada Klaudia Piątek. - Zadbano o zieleń. Zasadzono 12 kasztanowców czerwonych i 230 krzewów, a w sąsiedztwie jednego z drzew chodnik został wykonany z nawierzchni przepuszczalnej.
Przedmiotem zamówienia była rozbudowa alei Śliwowej we Wrocławiu w zakresie budowy obustronnego chodnika, oświetlenia oraz miejskich kanałów technologicznych wraz z budową brakującego odcinka jezdni od działki na wysokości al. Śliwowej 11 do skrzyżowania z ul. Bogatyńską.