Zgodnie z zapowiedzią, po niedzieli 12 października robotnicy przenieśli się na zewnętrzne pasy Powstańców Śląskich, aby ściągać z nich poniemiecką kostkę kamienną. Wcześniej to samo zrobili na pasach wewnętrznych. — Po rozbiórkach, w czasie pierwszego etapu, do naszego magazynu zwieziono około 1500 ton kostki. Szacujemy, że po rozbiórkach drugiej połowy jezdni będzie to podobna ilość — powiedziała przed weekendem Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
W galerii są zdjęcia z poniedziałku 13 października, pokazujące przebudowę ulicy.
Obecnie ruch przebiega lewymi pasami jezdni w obu kierunkach. Utrudnienia, jednocześnie przebudowa, powinny skończyć się w styczniu 2026 roku.
Poniemiecka kostka ściągana z ulicy jest sortowana, aby oddzielić kamienie w dobrym stanie od zniszczonych. Część z nich będzie wykorzystana w przyszłości przy realizacji innych inwestycji w mieście.
Brukowana pozostanie natomiast droga otaczająca plac Powstańców Śląskich ze skwerem i przystankiem tramwajowym Rondo. Trwa projektowanie nowej wersji placu.
Więcej, w tym o autobusach, które zmieniły trasy, w poprzednim materiale z Powstańców Śląskich.