Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
- To ogromne wyróżnienie dla Wrocławia pokazujące efektowność i efektywność działań promocyjnych naszego miasta. Zaangażowanie pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Wrocławskiej Organizacji Turystycznej przekłada się na wspaniałe rezultaty - mówił Radosław Michalski, dyrektor departamentu Marki Miasta UM Wrocławia. - Szczególnie dziś, po katastrofalnej w skutkach dla Dolnego Śląska powodzi, zależy nam, aby ruch turystyczny jak najszybciej i w jeszcze większej ilości powrócił do Wrocławia i na Dolny Śląsk. Wszelkie skuteczne działania promocyjne mają dziś dla branży bardzo istotne znaczenie.
Jedno miasto przygody, trzy nagrody na trzech festiwalach
To już trzecia nagroda, jaką we wrześniu odebrało miasto za kampanię turystyczną. Wcześniej otrzymało srebrne odznaczenie Blue Dunabe (promocja miasta) i Białą Akację (dźwięk) na festiwalu Silafest w Belgradzie oraz Złotą Nagrodę w kategorii „Turystyczna Destynacja – Miasto” w Hiszpanii, na festiwalu Terres Travel Festival – Films & Creativity.
Cieszy nas, ale też krępuje ta liczba przyznawanych wyróżnień za Miasto Przygody. Startując do międzynarodowej rywalizacji liczyliśmy, że na którymś z festiwali zostaniemy laureatami, jednak nikt nie spodziewał się takiego sukcesu. To nagroda dla wszystkich, którzy zaangażowali się zarówno w przygotowanie spotu jak i przeprowadzenie całej dwuletniej kampanii turystycznej. Ruch turystyczny we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku musi szybko wrócić na właściwe tory.Alfred Wagner, Prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
Od połowy czerwca do końca sierpnia, film promocyjny "Wrocław Miasto Przygody" w czterech wersjach językowych z dubbingiem (angielskiej, niemieckiej, czeskiej i hiszpańskiej) był promowany online na rynkach zagranicznych. Łącznie wyświetlił się 17 milionów razy!
Wrocław miasto przygody zobaczyły miliony
Największym zainteresowaniem na Facebooku i Instagramie cieszył się w Hiszpanii - 6,3 mln wyświetleń, w Czechach - 3,5 mln i Holandii - 2 mln wyświetleń.
Na portalu YouTube spot wyświetlony został niemal trzy miliony razy i najwięcej odbiorców miał w Niemczech - prawie 900 tysięcy oraz w Czechach - niecałe pół miliona.
Materiał zrealizowany w formie zwiastuna filmu przygodowego nawiązuje do stylistyki serii o Indiana Jonesie, a film czerpie z wrocławskiej legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego.
W filmie podziwiamy zdjęcia m.in. z wrocławskiego zoo, Narodowego Forum Muzyki, Hydropolis, Hali Stulecia czy rynku.
W rolach głównych wystąpili utalentowani aktorzy młodego pokolenia - Marianna Zydek i Piotr Nerlewski - oraz legenda polskiego kina: Daniel Olbrychski. Producentem filmu jest Grupa MagicLine, a reżyserem Michał Zieliński.