Ankieta jest elementem pracy dyplomowej Jakuba Okupnika i Eryka Klekota, studentów grafiki na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS, oddział we Wrocławiu.
Jej wynikiem będzie nowa identyfikacja wizualna miasta. – To wszystkie elementy, które są wykorzystywane przez Urząd Miejski i jego agendy w materiałach informacyjnych i promocyjnych, od logotypów po spoty promocyjne – wyjaśnia Jakub Okupnik. – Bazą naszej pracy jest Strategia Wrocław 2030.
Autorzy opracowania chcą najpierw dowiedzieć się, jak wrocławianie dzisiaj oceniają, na przykład logo miasta.
Okupnik: - Interesuje nas także, jak wrocławianom kojarzy się ich miasto. Jakie cechy mu przypisują.
Studenci opinie mieszkańców miasta chcą zebrać za pomocą anonimowej ankiety elektronicznej. Część zadania polega na ocenie, czy Wrocław można określić, że jest „rozsądny” i „przyjacielski”, a w jakim stopniu dotyczy go opinia „wybredny” lub „zachowawczy”.
Jakub Okupnik: - Zależy nam na poznaniu pierwszych skojarzeń dotyczących miasta. W tym kontekście łatwiej uzyskać taką opinię posługując się cechami przypisywanymi ludziom.
Autorzy pracy dyplomowej chcieliby, aby została ona wykorzystana przez Urząd Miejski Wrocławia.