Projekt „Wymagaj Jakości” to wspólne przedsięwzięcie Rzecznika Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.
Intencją pomysłodawców jest wskazanie i wyróżnienie placówek, które charakteryzują się szczególnie wysokim standardem opieki medycznej, szacunkiem dla pacjenta oraz respektowaniem jego praw.
Wrocławski 4. Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką jest pierwszą instytucją medyczną na Dolnym Śląsku, która uzyskała certyfikat jakości nadawany przez realizatorów projektu.
W Centrum wiemy, ile pracy państwo wkładają, by dbać o jak najwyższe standardy na każdym etapie leczenia. Zależało nam jednak, by dowiedzieli się tego także wasi pacjenci.Agnieszka Pietraszewska - Macheta, dyrektorka Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia
Piotr Pusty, zastępca komendanta ds. ekonomiczno-finansowych 4. WSK, podkreślił, że wysoka jakość pracy szpitala to efekt trzymania standardów na wielu polach:
- stosunku personelu do chorego,
- jakość leczenia,
- troski o prawidłowe żywienie,
- higieny wewnątrzszpitalnej,
- praca administracji.
- Staramy się spełniać wyśrubowane normy, by chory naprawdę miał poczucie, że działamy w jego najlepiej pojętym interesie – mówił Piotr Pusty, i dziękował wszystkim pracownikom. - Bez waszego udziału dobry efekt nie byłby możliwy.