Na ważnej trasie Wrocław - Jelenia Góra kursuje kilkadziesiąt pociągów dziennie. Mosty, wiadukty i przejazdy stanowią ważne ogniwa tej linii kolejowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe przymierzają się do modernizacji kilku obiektów infrastruktury kolejowej. Z funduszy w ramach Krajowego Planu Odbudowy pójdzie na to blisko 125 mln zł.
Stalowe mosty nad Bobrem do remontu
W planach są remonty dwóch ponad 130-letnich mostów nad Bobrem między Sędzisławiem a Marciszowem. Prace obejmą zarówno odnowienie stalowych konstrukcji, jak i wzmocnienie i zabezpieczenie kamiennych przyczółków i filarów.
Galeria zdjęć
Wyremontowane zostaną cztery wałbrzyskie wiadukty:
- obiekty na ul. Gdyńskiej i ul. Moniuszki zostaną przebudowane;
- wiadukty na ul. 1-go Maja i przy stacji Wałbrzych Fabryczny przejdą gruntowny remont.
Szefostwo PKP PLK zaplanowało również modernizację ośmiu przejazdów drogowo-kolejowych. Prace obejmują m.in.:
- montaż nowych rogatek i sygnalizatorów;
- remont jezdni, chodników oraz montaż oświetlenia LED;
Prace obejmą m.in. przejazdy w Wałbrzychu na ul. Gwarków, ul. Reja, ul. Kasprzaka oraz w Marciszowie na ul. Nadrzecznej i ul. Polnej.PKP Polskie Linie Kolejowe, komunikat prasowy
Szybciej pociągiem w Karkonosze
Umowa zakłada także remont siedmiu kilometrów torów i sieci trakcyjnej na odcinku Wałbrzych Fabryczny – Sędzisław. Ich efektem będzie przywrócenie rozkładowej prędkości pociągów o 20 km na godz. wyższej niż obecnie - do 100-120km/h oraz możliwości przewozu cięższych ładunków.
Roboty zrealizuje firma PORR, a prace ruszą jesienią i są planowane na 26 miesięcy.
Źródło: materiały prasowe