Uwagę zwracają detale, czyniące z projektu małe dzieło sztuki. Znajdziemy tu tramwaj konny, furmankę, mieszkańców w strojach z epoki.
Galeria zdjęć
Dokument z 1881 roku sygnowany jest nazwiskiem projektanta mostu - Ferdynanda Aleksandra Kaumanna. W nieco większej rozdzielczości możecie pobrać go ze strony szukajwarchiwach.gov.pl.
Prace związane z budową mostu rozpoczęte zostały w kwietniu 1882 roku, a zakończone w listopadzie 1883 roku. Wykonany ze strzegomskiego granitu i bolesławieckiego piaskowca. Obecnie przygotowuje się do prac remontowych, które pozwolą przywrócić mu dawny blask.Archiwum Państwowe we Wrocławiu
Przed wojną przeprawa nazywana była mostem Świętego Maurycego (Mauritiusbrücke). Tak wyglądała ta okolica w latach 1900-1905.
Zabytkowy most w perspektywie do 2028 roku czeka generalny remont. Ostatni robiony był w latach 60. ubiegłego wieku. W styczniu 2025 miasto wyłoniło firmę, która przygotuje niezbędną dokumentację, potrzebną do przeprowadzenia remontu. Pracuje nad nią PBW Inżynieria.
Galeria zdjęć
Planowany zakres prac obejmuje m.in.:
- naprawę dźwigarów łukowych,
- wymianę izolacji,
- odtworzenie nawierzchni na moście i na dojazdach,
- renowację balustrad i elementów kamiennych,
- renowację latarni,
- podniesienie nośności mostu do 40 ton.