Ostatnie pociągi między Srebrną Górą a Bielawą przejechały w 1977 r. Rok później rozpoczął się demontaż elementów infrastruktury kolejowej. Przed pięcioma laty władze samorządowe województwa dolnośląskiego przejęły teren z intencją odbudowy trasy. Ale bardziej zaawansowane działania nastąpiły dopiero w 2024 r.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę dwunastokilometrowej linii kolejowej. Przewidziane roboty obejmują m.in. zaprojektowanie infrastruktury, rozbiórkę pozostałości dawnych torów i budowę nowych.
Według szacunków prace mogą potrwać ok. półtora roku od podpisania umowy. Na ich realizację przewidziano 65 mln zł.
Pociągiem w Wrocławia do Broumowa
Odbudowa Kolei Sowiogórskiej to element większego zadania. Władze Województwa Dolnośląskiego zdecydowały o pracach nad utworzeniem kolejowego połączenia z Wrocławia – przez Bielawę, Śrebrną Górę i Tłumaczów, do Broumowa, już po czeskiej stronie granicy.
Źródło: materiały prasowe