W Czechach sektor przemysłowy zatrudnia aż 36,4 proc. pracowników, co czyni go dominującym obszarem tamtejszej gospodarki. Z badania przeprowadzonego na zlecenie wrocławskiej spółki SmartLunch przez Instytut Badawczy IPC wynika, że mieszkańcy tego kraju chętnie korzystają z benefitu, jakim jest dofinansowanie posiłków przez pracodawcę. Jest on jednym z trzech najbardziej pożądanych dodatków do wynagrodzenia (52,9 proc. wskazań) zaraz po dodatkowych dniach urlopu (56,7 proc.) i premiach (54,8 proc.).
Wiele podobieństw biznesowych
Jak twierdzi Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch, Czechy to kraj bliski Polsce geograficznie, z którym łączy ją wiele istotnych podobieństw z perspektywy biznesowej m.in. rynek benefitów, kultura jedzenia, styl życia oraz przemysł.
Doświadczeni w przemyśle
Wrocławski SmartLunch wnosi na rynek czeski dużą wiedzę i doświadczenie w organizacji żywienia w dużych zakładach przemysłowych. W Polsce aż dwie trzecie jego klientów to duże firmy produkcyjne.
Jedzenie prosto na halę produkcyjną
SmartLunch to obecnie największa firma w Polsce dostarczająca posiłki dla pracowników z dofinansowaniem pracodawcy. Stworzyła platformę, dzięki której osoby zatrudnione w danej firmie mogą każdego dnia zamawiać jedzenie, dostarczane prosto do ich miejsca pracy. Spółka ma w swojej ofercie catering pracowniczy, prowadzenie kantyn, automaty vendingowe i karty lunchowe. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 167 tys. pracowników z ponad 770 firm.
W 2024 roku Mateusz Tałpasz, CEO SmarLunch, został wyróżniony Dolnośląskim Gryfem dla Lidera Biznesu, a jego firma znalazła się w gronie najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w zestawieniu Deloitte Technology Fast 50 CE.