Największą grupą uczestników Jarmarku byli mieszkańcy Wrocławia, którzy stanowili aż 62% wszystkich odwiedzających. Łącznie, 76% wszystkich uczestników pochodziło z Dolnego Śląska. Wrocław stał się więc centrum świątecznej rozrywki nie tylko dla mieszkańców, ale także dla turystów z regionu.
Badanie liczby uczestników oraz ich pochodzenia opierało się na analizie danych z telefonów komórkowych.
Goście z całej Polski i zagranicy
Jarmark we Wrocławiu przyciągnął też turystów z innych części Polski. Najliczniejszą grupę krajowych odwiedzających stanowili mieszkańcy Mazowsza (31%), a następnie Wielkopolski (17%) oraz Śląska i Łódzkiego (po 12%). Udział krajowych uczestników wyniósł 14%, co pokazuje skalę zainteresowania wrocławską atrakcją w Polsce.
Również zagraniczni goście licznie odwiedzili wrocławski Jarmark. W sumie stanowili oni blisko 6% wszystkich uczestników, a najczęściej odwiedzali nas Niemcy, Czesi oraz Ukraińcy.
Jarmark to nie tylko handlowe stoiska – to także festiwal świątecznych wrażeń, który przez 40 dni oferował liczne atrakcje: od koncertów, przez warsztaty świąteczne dla dzieci, artystyczne widowiska, po Mikołajki i wspólne kolędowanie.
Dzięki współpracy z miastem oraz lokalnymi firmami, jarmark przyciąga tysiące turystów, generując dodatkowe przychody dla setek firm - m.in. hoteli i restauracji. Co więcej, wielu gości odwiedza także inne atrakcje Wrocławia. Z badania wynika, że najczęściej zwiedzali oni Ostrów Tumski, Bulwary Nadodrzańskie oraz Dzielnicę Wzajemnego Szacunku.
Zagraniczne media o naszym jarmarku
Jarmark Bożonarodzeniowy w Wrocławiu to jedno z najważniejszych miejskich wydarzeń w okresie świątecznym, które zyskało międzynarodowe uznanie. Wrocław znalazł się wśród miast, które zachwycają swoją świąteczną atmosferą, obok takich metropolii jak Wiedeń, Mediolan czy Praga.
Międzynarodowe media, w tym brytyjski „Daily Mail”, niemiecki „Die Welt” czy amerykański serwis „The Huffington Post” zachwycają się wrocławskim jarmarkiem, a w 2024 roku o wydarzeniu entuzjastycznie pisały również „Daily Express” i CNN.
– Wysoka ocena Wrocławia na tle innych europejskich miast to zarazem duże wyróżnienie i równie wielka odpowiedzialność za podtrzymanie wypracowanej przez lata marki. Jarmark wrocławski stał się symbolem świątecznej tradycji, która nie tylko przyciąga turystów przynoszących wymierny przychód lokalnym przedsiębiorcom i budżetowi miasta, ale także wzmacnia naszą tożsamość i promuje Wrocław na całym świecie - podsumowuje Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.