- Oddziały przedszkolne w szkole podstawowej i pierwsze klasy szkół podstawowych
Harmonogram rekrutacji do oddziałów przedszkolnych i pierwszych klas szkół podstawowych przebiega tak samo.
Elektroniczna rekrutacja do oddziałów przedszkolnych i klas I w szkołach podstawowych odbywa się tylko do oddziałów ogólnych, tylko w szkołach prowadzonych przez samorząd Wrocławia. Elektroniczną rekrutacją do klas pierwszych objęte są dzieci, które w tym roku ukończą 7 lat (rok urodzenia 2006). Dzieci młodsze – rok urodzenia 2007 – będą uczestniczyć w rekrutacji na wniosek rodzica lub prawnego opiekuna.
Rodzice uczniów, którzy będą uczęszczać do oddziałów integracyjnych, powinni do 15 maja złożyć wniosek w Wydziale Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4.
Inni uczniowie w dniach 8-17 maja powinni wygenerować podanie i wybrać maksymalnie 6 szkół. W tym samym czasie należy wydrukowane podanie złożyć w placówce pierwszego wyboru. 27 maja należy sprawdzić wynik i do 29 maja złożyć oświadczenie potwierdzające wolę podjęcia nauki w szkole, do której uczeń się zakwalifikował.
Pamiętać należy, że w przypadku podjęcia decyzji o nauce dziecka w szkole podstawowej innej niż prowadzona przez samorząd Wrocławia, rodzic lub prawny opiekun zobowiązany jest niezwłocznie złożyć pisemnie powiadomienia szkoły obwodowej o miejscu gdzie dziecko będzie uczęszczać do szkoły lub oddziału przedszkolnego.
Od 5 czerwca rekrutacja odbywać się będzie do placówek, które dysponują wolnymi miejscami już bez narzędzi elektronicznych. 31 sierpnia zostaną podane listy dzieci z podziałem na klasy i oddziały przedszkolne.