Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Food Trendy Polaków w 2022 roku
Raport Pyszne.pl oparty jest na analizie ponad 3,5 milionów aktywnych użytkowników serwisu. Tegoroczna odsłona publikacji powstała we współpracy z globalną agencją WGSN, wspólnie z którą serwis opracował listę trendów w polskiej gastronomii.
Polecamy Państwa uwadze kolejną edycję raportu Food Trendów Pyszne.pl, w którym jeszcze uważniej przyjrzeliśmy się otaczającej nas rzeczywistości. Podobnie jak w poprzednich edycjach, przeanalizowaliśmy zwyczaje konsumentów, w poszukiwaniu różnic oraz podobieństw kulinarnych w największych miastach Polski, gdzie posiłki na dowóz uzupełniają codzienne menu mieszkańców.Arkadiusz Krupicz, Country Manager i założyciel Pyszne.pl
Kuchnia włoska, indyjska czy grecka?
W raporcie nie zabrakło informacji o tym, co w 2022 roku królowało na polskich stołach. Zwycięska przed rokiem pizza została zdetronizowana przez burgery. Włoski przysmak zajął bowiem drugie miejsce. Trzecie miejsce na podium, podobnie jak przed rokiem, zajmuje kebab.
Choć kebab zajął dopiero trzecie miejsce w kategorii najpopularniejszych potraw, to kuchnia arabska jest tą, która najbardziej zyskała w 2022 roku na popularności.
Galeria zdjęć
W serwisie, w porównaniu z poprzednim rokiem, zdecydowanie przybyło również zamówień z restauracji greckich i indyjskich.
Co królowało na talerzach mieszkańców Wrocławia w 2022 roku?
Najczęściej zamawiane dania we Wrocławiu to:
- Rollo kebab
- Cheeseburger
- Pierogi ruskie
Kuchnie najszybciej zdobywające popularność we Wrocławiu:
- Arabska
- Grecka
- Indyjska
Raport Food Trendów 2022 – ciekawostki
„Małe przyjemności”
Pierwszym zauważalnym trendem, nazwanym przez WGSN „Małymi przyjemnościami”, jest zwiększająca się liczba osób spożywających małe posiłki lub przekąski – np. w ramach pocieszenia się w obliczu stresującej sytuacji. Co więcej, według danych Pyszne.pl, aż 30% Polaków zamawia je z dostawą do domu.
„Sprytna oszczędność”
Skupia się ona na zmianach w zachowaniu konsumentów, na co wpływ miała m.in. pandemia czy obecna sytuacja ekonomiczna na świecie. Uczymy się oszczędzać – także w kuchni. Aż 43% ankietowanych przyznaje, że przygotowuje nowe posiłki z resztek zamówionego jedzenia.
„Uczta dla zmysłów”
Coraz więcej osób podchodzi do jedzenia jak do „Uczty dla zmysłów”, a nie jedynie sposobu na zaspokojenie głodu. Ważna jest już nie tylko ilość i smak, ale również prezentacja potrawy. Aż 41% Polaków decyduje się na wybór potrawy nie na podstawie składników, a jej... zdjęcia.
Roślinożerców jest coraz więcej!
Apetyt Polaków rośnie również na dania wegetariańskie i wegańskie. Co ciekawe, częściej wybierają je też mięsożercy. Według badań Insight Lab (przeprowadzonych na zlecenie Pyszne.pl) już 31% Polaków regularnie decyduje się na wybór dań bezmięsnych.
Z kolei aż 17% spośród wszystkich pozycji zamówionych na Pyszne.pl w 2022 roku to potrawy wegetariańskie i wegańskie. Wśród najpopularniejszych dań w tej kategorii są: pizza margherita, wegetariańskie sushi i sałatka grecka.
Pełny raport znajduje się na stronie Pyszne.pl.