wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Kiedy dokończą budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia?

Na ostatni kawałek WOW teoretycznie brakuje 50 milionów złotych. Samorządowcy zapewniają jednak, że pieniądze znajdą i droga powstanie.

Reklama

Miesiącami ciągnął się, przez protesty mieszkańców i setki pytań potencjalnych wykonawców, przetarg na budowę ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Tym razem inwestor (Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu) nie przedłużył terminu. Niemal do ostatniego dnia czekał na oferty i ostatecznie dostał ich 15.

Wszystkie przekraczają budżet, który wynosi 214 milionów złotych. Najtańszą propozycję przedstawiła firma Skanska – 264 mln, zaś najdroższą złożyła spółka Primost Południe – 454 mln. To oznacza, że inwestorowi brakuje w najlepszym wypadku 50 mln, natomiast w najgorszym – 240 mln…  Tę najwyższą ofertę należy jednakże uznać za całkowicie przestrzeloną, biorąc pod uwagę pozostałe.

Umowa na budowę w tym roku?

Bądź co bądź szacunkowy kosztorys inwestora był za niski i będzie musiał zapłacić więcej, niż przewidywał. — To wykonawcy są odzwierciedleniem rynku i cen, jakich oczekuje się za realizację inwestycji drogowej. Dlatego teraz rolą zarządu województwa będzie analiza możliwości przeznaczenia dodatkowych środków na sfinansowanie inwestycji. O to bądźmy spokojni. To bardzo ważna inwestycja, którą samorząd województwa zrealizuje — zapewnia Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka Dolnego Śląska.

Michał Nowakowski podkreśla, że w urzędzie marszałkowskim WOW jest traktowana jako inwestycja priorytetowa, zarówno dla Wrocławia, jak i całego województwa dolnośląskiego. — Postępowanie przetargowe zakończy się podpisaniem umowy — deklaruje rzecznik marszałka. — Myślę, że dojdzie do tego w tym roku — zapowiada.

Na razie złożone oferty są oceniane pod kątem merytorycznym przez DSDiK we Wrocławiu. Jeżeli inwestor wybierze wykonawcę i faktycznie podpisze z nim umowę w tym roku, droga powinna być przejezdna od końcówki 2027 roku, ponieważ firma budowlana dostanie trzy lata na realizację zadania.

— Warto podkreślić, że już dzisiaj kierowcy korzystają z niemalże całej WOW, czyli z około 27 z 30 kilometrów trasy — nadmienia Michał Nowakowski.

Domykający ją odcinek (3,6 km) poprowadzi przez wrocławskie osiedla Klecina, Partynice i Ołtaszyn, a także przez teren miejscowości Bielany Wrocławskie i Wysoka w gminie Kobierzyce. Część drogi będzie dwupasmowa, część jednopasmowa, ale z rezerwą do poszerzenia.

Droga jest zaplanowana pomiędzy ulicą Szwedzką (okolice centrum handlowego Auchan przy granicy z Bielanami) a rondem na ul. Grota-Roweckiego, z którego wychodzi istniejący fragment WOW. Nowy odcinek połączy obwodnicę z al. Karkonoską.

Przebieg ostatniej części Wschodniej Obwodnicy Wrocławia wroclaw.pl
Przebieg ostatniej części Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Dwa poprzednie kawałki, o łącznej długości ok. 12,5 km, są przejezdne od grudnia 2022 roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama