– Dojazd do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. J. Gromkowskiego i Uniwersytetu Wrocławskiego powinien być komfortowy. Szczególnie dla komunikacji miejskiej – wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Miejska spółka nadzoruje przygotowania do przebudowy tej brukowanej i pełnej dziur drogi. O rozpoczęciu przygotowań do prac projektowych poinformował Jacek Sutryk.
Czytaj też: Początek zielonego torowiska na ul. Długiej. Tu pojedzie tramwaj na Popowice
– Rozpoczęliśmy przygotowania do projektowania przebudowy ulicy Koszarowej. Obecnie zbieramy wytyczne, m.in. jednostek, konserwatora zabytków. To długotrwały proces, a w czasie pandemii jeszcze utrudniony, jednak konieczny – napisał na Facebooku prezydent Wrocławia. – Wiemy, jak to ważna ulica w północnej części miasta, jeżdżą po niej autobusy komunikacji miejskiej, znajduje się przy niej szpital i obiekty Uniwersytetu Wrocławskiego. Ulicę chcemy poszerzyć, zadbać o pieszych, pasażerów MPK, rowerzystów, zieleń, a także przebudować niezbędne sieci podziemne – dodał Jacek Sutryk.
Obecnie ul. Koszarowa ma 5,5 m szerokości, a powinna mieć 6 m. Wtedy autobusy komunikacji miejskiej mogłyby kursować w obu kierunkach. Obecnie jeżdżą od ul. Sołtysowickiej i zatrzymują się przy szpitalu. Następnie włączają się do ruchu, kierując się w stronę ul. Przybyszewskiego. Z autobusów korzystają nie tylko mieszkańcy, ale także pacjenci szpitala oraz studenci i pracownicy Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego.
– Poszerzenie jezdni pozwoli na większe pole manewru dla MPK. Planujemy budowę ścieżek rowerowych na chodniku i nowej zatoki autobusowej przy uczelni – podkreśla Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Do przetargu na wykonanie projektu przebudowy zgłosiły się dwie firmy: BIPROGEO Projekt sp. z o.o. (461 711,25 zł brutto, z czego 160 tys. to zakres MPWiK) oraz Biuro Projektów A-PROPOL sp. z o.o. sp.k (436 974,04 zł brutto, z czego 120,8 tys. to zakres MPWiK). Ostatecznie wybrano ofertę firmy BIPROGEO Projekt sp. z o.o., która jest niewiele droższa, lecz wybrany wykonawca ma większe doświadczenie w tworzeniu projektów przebudowy dróg czy sieci podziemnych.
Wykonawca będzie mieć kilka miesięcy na stworzenie projektu. W dalszej kolejności jest ogłoszenie przetargu na przebudowę.