– Chodzi o zniszczony fragment jezdni na odcinku ok. 250 m między przejazdami kolejowymi linii 276 i 765 oraz o odcinek od ul. Sygnałowej do przejazdu linii kolejowej 765 o długości 300 m. To ważny łącznik dla mieszkańców Brochowa i Jagodna – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Ulica Konduktorska jest drogą gminną i ma od 4,5 do 5 m szerokości, przez co jest wąsko. Tędy kursują autobusy komunikacji miejskiej m.in. 133, który zatrzymuje się na przystanku, bez zatoki, zlokalizowanym po północnej stronie drogi. Obok mieszczą się ogródki działkowe.
– Chcemy na tym odcinku poszerzyć jezdnię, wybudować peron przystankowy oraz nowy chodnik odsunięty od drogi, tak aby zminimalizować wycinki drzew. Powstaną także zjazdy na teren parkingu w pobliżu ogródków działkowych – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Czytaj też: Aleja Wielkiej Wyspy: Trwa budowa mostów nad Oławą i Odrą
Ponadto, ze względów bezpieczeństwa pojawią się progi zwalniające oraz nowe oświetlenie. Projekt przewiduje również odwodnienie drogi i nasadzenia zieleni na przebudowywanym obszarze lub w pobliskim Parku Brochowskim.
W przetargu na wykonanie inwestycji została złożona jedna oferta przez BRUKPOL sp. z o.o., z którą Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na kwotę ok. 2,05 mln zł. Miasto chciało przeznaczyć na remont 2,2 mln zł brutto.