– W ramach kampanii wykonanych zostało ponad 20 sesji zdjęciowych, na których odwzorowywaliśmy okładki magazynów modowych. Przez ostatnie trzy miesiące w studio przewinęło się kilkadziesiąt psów szukających domu. Część z nich została już adoptowana, o czym nie zawsze wiedzieliśmy. Jednak poprzez akcję chcemy pokazać, że takich psiaków jest w schroniskach dużo więcej i każdy z nich może wyglądać jak modelka Vogue'a – mówi Paweł Cichoń, pomysłodawca akcji.
Kampania ma na celu nie tylko nagłośnienie problemu bezpańskich psów, ale także pokazanie, że takie zwierzaki nie są ani gorsze, ani brzydsze od tych z hodowli. W czasie całej akcji zaprezentowanych zostanie ok. 25 sesji zdjęciowych, wykonanych na wzór okładek prestiżowych magazynów modowych. W roli modelek wystąpiły psy ze schronisk i domów tymczasowych. Dodatkowo 14 września uruchomiony zostanie projekt crowdfundingowy na platformie wspieram.to. Cały dochód, który uda się pozyskać ze sprzedaży gadżetów z nadrukami psich okładek, zostanie przeznaczony na zakup potrzebnych artykułów i karm dla kilkunastu schronisk.
Samo hasło akcji: „Po psu ta moda” jest dosyć przewrotne. Bo to zupełnie inne podejście do mody i inne do problemu bezdomnych zwierząt. Na zdjęciach psy ze schronisk wyglądają zawsze smutnie, przygnębiająco; poszkodowane, biedne i opuszczone. I taka jest smutna prawda. Jednak pomysłodawcy akcji postanowili zerwać z takim obrazem. Pokazują zwierzaki niestandardowo: przystrojone kwiatami, obrane w różne stroje czy kapelusze. Wykąpane i czyste. Sesja zdjęciowa jest realizowana często z udziałem zwierzęcych behawiorystów. Ekipa stara się, aby psiak miał przede wszystkim super zabawę. Chodzi o to, aby pokazać ze te zwierzaki zasługują jak każde inne na miłość i odpowiedzialny dom. – Oprócz nagłośnienia skali problemu adopcji bezdomnych psów w Polsce, zależy nam również, aby społeczeństwo podejmowało takie decyzje świadomie. Zwierzak to nie zabawka, która po miesiącu może nam się znudzić – to odpowiedzialność, zaangażowanie i serce – dodają pomysłodawcy akcji.
Efekty sesji możecie oglądać na stronie i facebooku. Większość psich modeli znalazła już nowy dom. I właśnie to jest największym sukcesem całej akcji.