Nowy projekt wydzielonej trasy tramwajowej, ale dostępnej także jako wydzielona droga dla autobusów, ma powstać do końca przyszłego roku. Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2018-19.
Nowa trasa ma przebiegać od Nowego Dworu: ulicą Strzegomską, od Rogowskiej do Gądowianki – przez wydzielony buspas – dalej wzdłuż ulic Strzegomskiej i Robotniczej. Projektanci muszą zaproponować rozwiązania techniczne dla pętli, która ma być zlokalizowana u zbiegu Rogowskiej ze Strzegomską, dla wiaduktu nad torowiskiem kolejowym niedaleko połączenia Strzegomskiej i Robotniczej oraz włączenie nowego torowiska w istniejącą sieć, w obrębie pl. Orląt Lwowskich. Długość trasy to około 5 km.
Czytaj również: Tramwaj na Nowy Dwór
Przypomnijmy, że o realizację rozpoczynanego kontraktu ubiegało się aż dziewięć biur projektowych. Wartość najdroższej oferty sięgała prawie 5,5 mln zł. Najtańszą ofertę, 1 985 220 zł, złożyła warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która jest powiązana z niemieckim biurem projektowym. Ich autorstwa są m.in. projekty kolei miejskiej - trasy w Kolonii, linia Werhrhahn w Dusseldorfie czy tunel kolejki w Karlsruhe. Firma chwali się jednak także projektami kolejowymi (np. Erfurt-Halle), lotniskowymi (np. drugi terminal w Monachium) oraz budynkami i pojedynczymi obiektami inżynieryjnymi. W Polsce Schuessler-Plan Inżynierzy projektowali m.in. trasę szybkiego tramwaju do Wilanowa w Warszawie czy infrastrukturę dla kolejki Bydgoszcz-Toruń.
ram