Miasto na inwestycje w infrastrukturę i nowe obiekty na przestrzeni minionych 10 lat wydało sumy liczone w miliardach złotych. Zwykle po dużych inwestycjach szybko zapominamy, jak te miejsca i ulice wyglądały przed przebudową. Dlatego przypominamy to na kilku przykładach. Zestawiamy stare zdjęcia z nowymi fotografiami lub wizualizacjami. W przypadku tych drugich owoc pracy grafika możemy oglądać już nie tylko na komputerze, ale i zrealizowany w rzeczywistości. Zobaczcie różnice.
UL. BARDZKA


Pod koniec 2010 roku kierowcy mogli już bez utrudnień jeździć po wyremontowanej ul. Bardzkiej. Gruntownie odnowiono tę drogę na odcinku od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do wiaduktu kolejowego. Ulica zmieniła się zupełnie. Zyskała chodniki, torowisko, dodatkowe pasy ruchu. Inwestycja, która składała się z kilku etapów pochłonęła około 130 mln zł. Wokół też sporo się zmieniło.
UL. BOROWSKA


Przebudowa ul. Borowskiej zakończyła się w czerwcu 2008 roku. W ramach inwestycji powstała nowa jezdnia, ustawiono ekrany akustyczne i wybudowano tunel pieszo-rowerowy w nasypie kolejowym. Ponadto powstały zjazdy do szpitala. Inwestycja kosztowała blisko 20 mln zł i trwała około dwóch lat. Część kosztów pochodziło z Unii Europejskiej.
UL. KLECIŃSKA-GĄDOWIANKA


Estakada drogowa nad linią kolejową została oddana do użytku w 2007 roku. Droga to część Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia i była jedną z bardziej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji. Budowa kosztowała ponad 50 mln zł. Część funduszu pochodziło z UE.
TRAMWAJ NA KOZANÓW


Budowa torowiska tramwajowego na Kozanów i do stadionu Wrocław zakończyła się w marcu 2012 roku. W tamtym rejonie poza inwestycją w infrastrukturę torową prowadzone były również prace drogowe. W ramach inwestycji na Euro 2012 powstał także most tramwajowy. Nowa linia połączyła zachodnie osiedle z centrum miasta. Inwestycja kosztowała ponad 100 mln zł. Poza obsługą osiedla linia tramwajowa doskonale sprawdza się w trakcie imprez masowych na stadionie.
UL. LOTNICZA


Przebudowa pierwszego fragmentu ulicy Lotniczej zakończyła się pod koniec 2008 roku. Prace poza odnowieniem nawierzchni polegały na przebudowie torowiska, budowie obiektów inżynieryjnych, zatok przystankowych, chodników i ścieżek rowerowych. Potem przed Euro 2012 Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na kolejne fragmenty drogi w rejonie Stadionu Wrocław. Ulica zmieniła się diametralnie. Podobnie, jak okolice areny sportowej.
PSIE POLE


Warta blisko 21 mln zł rozbudowa ulicy Bolesława Krzywoustego, na odcinku od al. Jana III Sobieskiego, do ul. Kiełczowskiej wraz z przebudową rynku Psiego Pola ruszyła w maju 2012 r. Przebudowa układu drogowego osiedla i inne prace zakończyły się pod koniec 2013 roku. Zmieniło się tam dosłownie wszystko. Mieszkańcy zyskali parking, nowe rondo, ryneczek, przystanki komunikacji miejskiej i wyremontowane kamienice.
UL. PUŁASKIEGO


Do użytku przebudowana ulica z wydzielonym torowiskiem została oddana w połowie 2012 roku. Przed remontem stan ul. Pułaskiego był fatalny, a droga była pokryta kostką brukową. Poza przebudową jezdni powstało tam nowe torowisko, przystanki i cała infrastruktura wokół. Inwestycja pochłonęła około 18 mln zł.
RONDO REAGANA


W marcu 2006 roku rozpoczęła się gruntowna przebudowa Placu Grunwaldzkiego. Na rondzie przykrytym w części środkowej dachem powstał węzeł komunikacji miejskiej. Pod rondem znajdują się również podziemne przejścia i winda. Nadano mu imię Ronalda Reagana. Do użytku rondo zostało oddane w 2008 roku.
TRAMWAJ NA GAJ


Tramwaj 32 Plus z pasażerami na Gaju zameldował się jesienią 2011 roku. Żeby tak się stało musiało powstać torowisko tramwajowe z całą infrastrukturą na ul. Bardzkiej i Świeradowskiej. Na tej drugiej ulicy wybudowano również krańcówkę tramwajową. W tej chwili kursuje na trasie linia 31 Plus i 32 Plus. Jedna łączy Gaj z Kozanowem, a druga ze Stadionem Wrocław. Prace zostały dofinansowane z UE.
UL. WYŚCIGOWA


Inwestycja na drodze krajowej nr 8 na południu Wrocławia ruszyła w 2009 roku. Przebudowa objęła wymianę nawierzchni, budowę nowych chodników a także przebudowę skrzyżowania ul. Wyścigowej z ul. Turniejową i Wojszycką. Realizacja inwestycji zakończyła się w 2010 roku i kosztowała ponad 20 milionów złotych.KAJ