Stacja Wrocław-Mikołajów: kolejarze budują nowy tunel

W głębokim wykopie na stacji Wrocław-Mikołajów powstaje nowa żelbetowa konstrukcja tunelu. To dzięki niemu pasażerowie dostaną się wygodnie na perony.

  • wrocław mikołajów remont

    Między peronami stacji Wrocław Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. (fot. PKP PLK)

  • wrocław mikołajów remont

    Między peronami stacji Wrocław Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. (fot. PKP PLK)

  • wrocław mikołajów remont

    Między peronami stacji Wrocław Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. (fot. PKP PLK)

  • wrocław mikołajów remont

    Między peronami stacji Wrocław Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. (fot. PKP PLK)

  • wrocław mikołajów remont

    Między peronami stacji Wrocław Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. (fot. PKP PLK)


Kończy się betonowanie żelbetowej konstrukcji nowego tunelu pod torami, którym pasażerowie dojdą na perony. Ma on prawie 50 metrów długości. – Z tunelu będą schody na dwa perony. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się zamontowane zostaną 2 windy – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Jest szansa, że po otwarciu przejście nie zamieni się z powrotem w wielkie graffiti, jak miało to miejsce dotychczas. – Ściany tunelu zostaną wykonane w fakturze surowego betonu, ale też zabezpieczymy je powłoką antygraffiti – zapewnia rzecznik PKP PLK.

O inwestycji już pisaliśmy: Będzie trudniej wejść na Dworzec Mikołajów

Między peronami stacji Wrocław-Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. Gdzieniegdzie widać już nowe fragmenty wyremontowanych peronów. Kontynuowane są również prace na pobliskim wiadukcie nad ul. Legnicką, spod którego prowadzi obecnie przejście na peron 2. – Jednym czynnym torem na Mikołajowie przejeżdża w ciągu doby ok. 120 pociągów. To wymaga bardzo precyzyjnego rozkładu jazdy – informują kolejarze. Co ciekawe to stacja, która po dworcu głównym we Wrocławiu, obsługuje najwięcej pasażerów.

Więcej informacji na temat remontu znajdziesz tu: Jeszcze dwa miesiące zwężenie na Legnickiej [ZDJĘCIA]

Prace na Mikołajowie realizowane są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac planowane w 2015 r. Łączny koszt projektu ok. 1,5 miliarda zł.

W ramach remontu linii E 59 Wrocław- Poznań wykonywane były również na Grabiszyńskiej: Przesuwają nowe przęsło wiaduktu nad Grabiszyńską [NOWE ZDJĘCIA]

– Na modernizowanym odcinku linii E 59 z Wrocławia w kierunku Rawicza przebudowywanych jest 12 stacji i przystanków osobowych. W Żmigrodzie, Garbcach, Wrocławiu Świniarach prace budowlane zostały już ukończone. W Skokowej, Osoli, Obornikach Śląskich czy Pęgowie stopień zaawansowania stopniowo ułatwia obsługę podróżnych – wylicza rzecznik PKP PLK. W ramach inwestycji powstanie też całkiem nowa stacja przy cmentarzu Osobowickim.

Przeczytaj również: Most kolejowy nad Odrą prawie gotowy (ZDJĘCIA)  Most kolejowy nad Odrą prawie gotowy (ZDJĘCIA)

Zgłoś uwagę