Kończy się betonowanie żelbetowej konstrukcji nowego tunelu pod torami, którym pasażerowie dojdą na perony. Ma on prawie 50 metrów długości. – Z tunelu będą schody na dwa perony. Dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się zamontowane zostaną 2 windy – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Jest szansa, że po otwarciu przejście nie zamieni się z powrotem w wielkie graffiti, jak miało to miejsce dotychczas. – Ściany tunelu zostaną wykonane w fakturze surowego betonu, ale też zabezpieczymy je powłoką antygraffiti – zapewnia rzecznik PKP PLK.
O inwestycji już pisaliśmy: Będzie trudniej wejść na Dworzec Mikołajów
Między peronami stacji Wrocław-Mikołajów trwają prace przy budowie nowego torowiska. Gdzieniegdzie widać już nowe fragmenty wyremontowanych peronów. Kontynuowane są również prace na pobliskim wiadukcie nad ul. Legnicką, spod którego prowadzi obecnie przejście na peron 2. – Jednym czynnym torem na Mikołajowie przejeżdża w ciągu doby ok. 120 pociągów. To wymaga bardzo precyzyjnego rozkładu jazdy – informują kolejarze. Co ciekawe to stacja, która po dworcu głównym we Wrocławiu, obsługuje najwięcej pasażerów.
– Na modernizowanym odcinku linii E 59 z Wrocławia w kierunku Rawicza przebudowywanych jest 12 stacji i przystanków osobowych. W Żmigrodzie, Garbcach, Wrocławiu Świniarach prace budowlane zostały już ukończone. W Skokowej, Osoli, Obornikach Śląskich czy Pęgowie stopień zaawansowania stopniowo ułatwia obsługę podróżnych – wylicza rzecznik PKP PLK. W ramach inwestycji powstanie też całkiem nowa stacja przy cmentarzu Osobowickim.
Przeczytaj również: Most kolejowy nad Odrą prawie gotowy (ZDJĘCIA) Most kolejowy nad Odrą prawie gotowy (ZDJĘCIA)