Nowe tramwaje moderus już na trasach [ZDJĘCIA, WIDEO]

30 grudnia najnowsze tramwaje zamówione przez wrocławskie MPK wyruszyły na regularne linie. Na razie można spotkać je na trasie 17. 

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk

  • fot.jk


Dwa nowe składy zakupione przez MPK wyjechały już na trasy. Cztery kolejne przygotowywane są do ruchu i pojawią się na ulicach w najbliższych dniach.
Dzięki dostawie sześciu składów moderus we Wrocławiu jest już 88 tramwajów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. I to właśnie w-skersi na pl. Teatralnym testowali nowy tramwaj.
- Miejsca dla nas jest naprawdę sporo. Nowe zakupy jak najbardziej cieszą. To mocno poszerzy nam siatkę połączeń objętych składami choć częściowo niskopodłogowymi – mówi Bartłomiej Skrzyński, Rzecznik miasta Wrocławia ds. Osób Niepełnosprawnych.
Tramwaje dostosowane są także do potrzeb osób niewidomych lub słabo widzących. Są wyposażone w system zapowiedzi głosowych, specjalne, bardziej widoczne tablice informacyjne, a wszystkie przyciski we wnętrzu tramwaju oznaczone są także w alfabecie Braille'a.

MPK zamówiło w przetargu sześć nowych tramwajów Modertrans. – Istnieje jednak możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 16 sztuk – mówi Patryk Wild, członek zarządu MPK Wrocław. – A wtedy liczba składów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, matek z dziećmi czy osób starszych, przekroczy sto sztuk – dodaje.

Udało nam się dzisiaj przejechać też nowym tramwajem. Wydaje się bardzo przestronny i dużo bardziej cichy niż np. skody.
 

MPK za tramwaje zapłaciło około 23 milionów złotych netto. 
– Są to składy częściowo niskopodłogowe, ale rozwiązaniami technicznymi, podzespołami czy technologią nie ustępują znanym już pesom. Kosztowały natomiast połowę tego, co tramwaje z Bydgoszczy – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK.

Pasażerowie nowy tramwaj mogą ocenić sami. Dzisiaj i jutro moderusy na pewno będzie można spotkać na linii 17. Później składy pojawią się też na innych liniach. – Będziemy starali się dysponować nimi i pesami tak, aby kursowały na największej możliwej ilości tras – mówi Patryk Wild.  

Czytaj więcej: Nowe tramwaje moderus już w zajezdniach 

Moderus Beta MF 19AC
 

Parametry

Dł.: 28250 mm
Szer.: 2354 mm
Człon niskopodłogowy
Liczba miejsc: 214
siedzących: 40
stojących: 174
Liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
Wózki napędowe: 4 szt. skrętne
Napęd: asynchroniczny
Kolor – metalic blue 

Wyposażenie

  • Klimatyzacja przedziału pasażerskiego
  • Kanały rozprowadzające powietrze
  • System monitoringu
  • Dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)
  • Fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem
  • Platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
  • Ładowarki USB 

Koszt zakupu: 3,75 mln zł netto sztuka

 

Zgłoś uwagę