We Wrocławiu są już wszystkie tramwaje Moderus Beta MF 19AC, wyprodukowane przez poznańską firmę Modertrans. Teraz będą po kolei przechodzić odbiory. Potem zostaną uzbrojowe we wszystkie systemy używane przez MPK. Na koniec na jazdy testowe i szkolenie z obsługi ruszą motorniczowie.
– W tej chwili organizujemy odbiory nowych składów – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK. Pojazdy te, podobnie jak pesy, będą stacjonować w zajezdni przy ul. Kamiennej. Zostaną oklejone numerami bocznymi od 2801 do 2806. Po testach i przeszkoleniu motorniczych nowe składy wyjadą na ulice. Ma to się odbyć do końca tego roku. MPK zapowiedziało, że tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii.
– Nowe tramwaje z rodziny Moderus zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy typu Konstal 105 Na – wyjaśnia rzecznik prasowa MPK Wrocław.
MPK za tramwaje zapłaciło około 23 milionów złotych netto. – Są to składy częściowo niskopodłogowe, ale rozwiązaniami technicznymi, podzespołami czy technologią nie ustępują znanym już pesom. Kosztowały natomiast połowę tego, co tramwaje z Bydgoszczy – dodaje Agnieszka Korzeniowska.
W ruchu liniowym Modertransy mają pojawić się jeszcze w tym roku.
Moderus Beta MF 19AC
Parametry
Dł.: 28250 mmSzer.: 2354 mmCzłon niskopodłogowyLiczba miejsc: 214siedzących: 40 stojących: 174Liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)Wózki napędowe: 4 szt. skrętneNapęd: asynchronicznyKolor – metalic blue
Wyposażenie
- Klimatyzacja przedziału pasażerskiego
- Kanały rozprowadzające powietrze
- System monitoringu
- Dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)
- Fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem
- Platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
- Ładowarki USB
Koszt zakupu: 3,75 mln zł netto sztuka