Zobacz, jak rośnie wiadukt na trasie tramwajowej na Nowy Dwór

Pod osłoną nocy przyjechały do Wrocławia potężne dźwigary wiaduktu, który powstaje na trasie autobusowe-tramwajowej na Nowy Dwór. Niebawem rozpocznie się ich montaż.

  • Nowy wiadukt będzie miał 160 metrów długości. fot. Wrocławskie Inwestycje


Nad ulicą Robotniczą i linią kolejową powstaje najdłuższy wiadukt na trasie autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. To jednocześnie najtrudniejszy obiekt inżynieryjny przy tej inwestycji.

Wczoraj w nocy (wtedy jest mniejszy ruch na drogach) z Krakowa przyjechały kolejne elementy nowej przeprawy. To 33-metrowe dźwigary kratownicowe. W najbliższych tygodniach będą przygotowywane do montażu a potem montowane na podporach, które zostały zbudowane nad torami kolejowymi.

Cały obiekt będzie miał 160 metrów długości i przejadą po nim bezkolizyjnie tramwaje oraz autobusy. Koszt jego budowy to blisko 40 milionów złotych.

Druga przeprawa jest budowana nad ul. Smolecką. Jeszcze nie dawno widać było jedynie jego podpory, teraz trwają przygotowywanie pod wylanie betonowej konstrukcji wiaduktu oraz prace przy budowie murów oporowych. Aby wykonać to zadanie betoniarki będą musiały wykonać 62 kursy! Beton będzie wylewany w wakacje. Wiaduktem przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści i przejdą piesi. Obok powstaje przystanek „Smolecka”.

Budowa wiaduktów na ujęciach z drona 

Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. TAT pojedziemy w 2023 roku.

 



Zgłoś uwagę