Kolegium prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka na początku lutego pozytywnie zaopiniowało konieczność wyburzenia zachodniej estakady drogowej na pl. Społecznym (tej bliżej budynku Poczty Głównej). Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na te prace, który oprócz rozbiórki zakłada także projekt i budowę nowego, naziemnego układu komunikacyjnego.
Do postępowania zgłosiły się trzy firmy. Najtańszą ofertę, wynoszącą niecałe 4 mln złotych, złożyło konsorcjum Rotomat wraz z Zakładem Sieci i Zasilania. Za 5 mln 300 tys. estakadę chciała wyburzyć Pro-Tra Building. Najwyżej, bo na prawie 13 mln, rozbiórkę wyceniło konsorcjum PBW Inżynieria wraz z Probudową. Wrocławskie Inwestycje właśnie wybrały wykonawcę, będzie nim konsorscjum firm: Rotomat i Zakład Sieci i Zasilania. Planowane prace mają zakończyć się jesienią tego roku.
(fot.fotopolska.eu)
Żelbetowa konstrukcja o długości ponad 200 metrów zbudowana została w 1986 r. i jest już mocno wysłużona. Kiedy zniknie, na pl. Społecznym zmieni się organizacja ruchu. Zaplanowane są tam rozwiązania, które pozwolą na utrzymanie na porównywalnym do obecnego poziomie przejezdności skrzyżowania, ze szczególnym uwzględnieniem lewoskrętu w kierunku Most Pokoju. Na pl. Społecznym powstanie też droga rowerowa łącząca most Grunwaldzki z ul. Traugutta i Krasińskiego.
Wyburzenie estakady to jeden z kroków prowadzących do stopniowego dostosowania Placu Społecznego do planu miejscowego uchwalonego już w 2010 roku (uchwała nr XLV/1366/10 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentu zespołu urbanistycznego Centrum w rejonie Placu Społecznego we Wrocławiu).