wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

5°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:46

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Wszystkie Pesy już we Wrocławiu

Do Wrocławia dotarły już wszystkie zamówione tramwaje Pesa. Jest ich łącznie osiem, większość wozi już pasażerów. Ostatnie dwie są teraz przygotowywane do eksploatacji. 

Reklama

Pesa Twist z numer siedem i osiem trafiły w weekend na zajezdnie nr 1 przy ul. Kamiennej. To już ostatnie tramwaje wyprodukowane w Bydgoszczy w ramach zamówienia MPK Wrocław. Przypomnijmy. MPK kupiło 8 tramwajów Pesa. Pojazdy są w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane. Mają szereg udogodnień i rozwiązań technicznych, które zostały w nich wykorzystane na indywidualne zamówienie wrocławskiego MPK. Chodzi m.in. o inny przód pojazdu skonstruowany tak, aby w razie wypadku z udziałem pieszego jego skutki były dla człowieka jak najłagodniejsze a poszkodowany nie został wciągnięty pod pojazd. Wieczorem pasażerom w bezpiecznym wysiadaniu pomogą podświetlane progi przy drzwiach. W środku pojazdu są też ładowarki USB czy system zapachowy. Tramwaj pomieści około 220 osób i mierzy ponad 30 metrów.  Pierwsze Pesy od końca sierpnia wożą już pasażerów na regularnych liniach, przypadły im zresztą od razu do gustu. - Są na pewno bardziej ciche niż stare tramwaje. Miejsca siedzące są wygodne i co ważne ciągle pachną jeszcze nowością – mówiła w sierpniu Justyna Staszak, która jechała nową Pesą z Pilczyc do centrum miasta.

Teraz MPK będzie uzbrajać w odpowiednie systemy ostatnie dwa tramwaje i najpewniej jeszcze w tym miesiącu wydają na torowiska.

To jednak nie koniec dostaw nowych tramwajów w tym roku. MPK zamówiło także sześć składów (z możliwością rozszerzenia zamówienia) firmy Modertrans, których dostawa ma się rozpocząć jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. 

 - Nowe tramwaje z rodziny Moderus zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy typu Konstal 105 Na. Oczywiście zanim wyjadą na tory będziemy musieli je wyposażyć we wszystkie systemy używane przez MPK i przeszkolić motorniczych – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław. MPK za tramwaje zapłaciło około 23 milionów złotych netto.  - Są to składy częściowo niskopodłogowe, ale rozwiązaniami technicznymi, podzespołami, czy technologią nie ustępują znanym już Pesom. Kosztowały natomiast połowę tego co tramwaje z Bydgoszczy – dodaje Agnieszka Korzeniowska.

W ruchu liniowym Modertrans-y pojawią się na początku 2016 roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl