wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 71 44

19°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:11

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2025
  3. Projekt nr 99

Nr projektu Nr projektu 99

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Kładka dla pieszych i rowerów ul. Borowska, ul. Kukuczki [WBO 2025]

  • Kategoria piesze/rowerowe

  • Budżet zgłoszony 1 000 000 zł

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt wskazanego we wniosku zakresu przekracza maksymalną dla projektów WBO 2025 kwotę 3 000 000 zł. W związku z tym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 10) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Ponadto opracowywana jest dokumentacja projektowa dla zadania "Budowa trasy tramwajowej Borowska Szpital". W dokumentacji uwzględnione jest przekroczenie jezdni ulicy Borowskiej dla ruchu pieszego i rowerowego pod nadzorem sygnalizacji świetlnej. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Kładka wynosząca ruch pieszy i rowerowy ponad poziom jezdni, dla przejść przy skrzyżowaniu ul. Borowskiej z ul. Kukuczki.
Kładka może składać się z jednego przęsła, i pary schodów oraz pochylni po obu stronach, tak aby zapewnić komfortowe korzystanie dla wszystkich użytkowników. Modułowy charakter tego typu infrastruktury daje możliwość dalszej rozbudowy w przyszłości, np. o dodatkowe pochylnie z innych kierunków.

Uzasadnienie projektu

Aktualne rozwiązanie to kolizyjne przejście dla pieszych oraz rowerów, przy skrzyżowaniu ul. Borowskiej z ul. Kukuczki.
1) Kluczowa jest poprawa bezpieczeństwa pieszych (przystanek, oraz przedszkole w bezpośrednim sąsiedztwie) i ruchu rowerowego (rowerowa promenada południa wzdłuż nasypu).
2) Brak płynności ruchu przy wiadukcie jest czynnikiem generującym największe zatory drogowe w okolicy, co wynika z narzędzi pomiaru dostępnych online (przy natężeniu ruchu w godzinach szczytu).
3) Samochody oraz komunikacja miejska w korku to problem przede wszystkim mieszkańców okolicznych domów (szpital, przedszkole). Auta poruszające się w korku emitują więcej spalin oraz pyłu hamulcowego unoszącego się w powietrzu niż przejeżdżające w płynnym ruchu.

Grupa beneficjentów projektu

Piesi (dzieci, dojście do przystanku), rowerzyści, pasażerowie komunikacji miejskiej oraz samochodów

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

10000

Elementy projektu

1 x Przęsło kładki
2 x Schody
2 x Pochylnie
1 x Likwidacja przejścia kolizyjnego

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Gaj Osiedle

Lokalizacja szczegółowa Proponuje się zlokalizować przęsło kładki wzdłuż nasypu w ciągu istniejących dróg rowerowych, z pochylniami w przedłużeniu tych dróg, oraz schodami pod kątem prostym do przęsła kładki, tak aby umożliwiały wejście bezpośrednio z chodnika wzdłuż ulicy (przy przystanku autobusowym).

Kontakt z liderem projektu