wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2025
  3. Projekt nr 161

Nr projektu Nr projektu 161

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Bezpiecznie rowerem do szkoły na Kozanów - brakujący fragment dwukierunkowej drogi dla pieszych i rowerów w ciągu ul. Pilczyckiej [WBO 2025]

  • Kategoria piesze/rowerowe

  • Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł

  • Status Dopuszczony do głosowania

  • Lider projektu: Rafał Sobolewski

Projekt dotyczy osiedli Maślice, Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. Celem projektu jest budowa dwukierunkowej drogi dla pieszych i rowerów po północnej stronie ul. Pilczyckiej na odcinku od Ronda Bartoszewskiego do skrzyżowania z ul. Gwarecką.

Pobierz materiały promocyjne Promuj

Opis projektu

Zamiana jednokierunkowej drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Pilczyckiej od Ronda Bartoszewskiego do skrzyżowania z ul. Gwarecką na dwukierunkową drogę dla rowerów i w celu lepszego i bezpiecznego połączenia rowerowego Maślic z Kozanowem i dalej z centrum miasta.
Budowa tramwaju na Maślice będzie dobrym momentem na realizacje tego projektu, ponieważ będziemy mogli spiąć nowo powstałe drogi dla pieszych i drogi dla rowerów. Zarówno od strony Maślic, jak i dalej na Kozanowie i Popowicach po północnej stronie tego ciągu biegnie najwygodniejsza dwukierunkowa droga dla rowerów w kierunku centrum. Brakuje jej tylko na tym krótkim odcinku ul. Pilczyckiej.

Komentarz UMW po II etapie oceny

Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami w zakresie wskazanym w formularzu poprawkowym. Na odcinku od przecięcia torów tramwajowych do skrzyżowania z ul. Dworską należy opracować koncepcje (warianty rozwiązań) z uwzględnieniem istniejącego drzewostanu oraz w powiązaniu z planowaną ścieżką rowerową w ramach tramwaju na Maślice. Z uwagi, że na przedmiotowym odcinku planowana ścieżka będzie przebiegać w bliskim sąsiedztwie istniejącego drzewostanu należy zastosować rozwiązania inne niż standardowe, aby zapewnić optymalne warunki dla drzew i ograniczyć do niezbędnego minimum konieczność przesadzenia młodych drzew. Na całej trasie projektowanej ścieżki rowerowej należy wykonać operat dendrologiczny, w miejscach zbliżeń do zieleni wysokiej zastosować rozwiązanie technologiczne przyjazne drzewom. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt został oceniony negatywnie z następujących powodów:

- Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta podpisał umowę z inwestorem zewnętrznym, która obejmuje rejon ronda Bartoszewskiego, w tym zaprojektowanie przejazdu rowerowego na zachodnią stronę,

-  zaznaczony we wniosku obszar częściowo objęty jest projektem budowy tramwaju na Maślice,

- pas drogowy jest zbyt wąski na realizację dwukierunkowej drogi dla rowerów, zachowanie odpowiednich parametrów ruchu rowerowego dwukierunkowego może zostać wykonane jedynie pogarszając sposób poruszania się pieszych. 

- poszerzenie wiązałoby się z ingerencją w nowo nasadzoną zieleń wzdłuż pasa drogowego. Działania negatywnie wpływające na drzewa są niezgodne z przyjętym przez gminę Miejskim Planem Adaptacji do zmian klimatu.

- realizacja projektu wiąże się z przebudową sygnalizacji świetlnej i dostosowaniem jej do dwukierunkowego przejazdu rowerowego, przesunięciem latarni, słupa trakcyjnego oraz szafki elektrycznej.

Powyższe uwarunkowania wpływają na to, że szacunkowy koszt wskazanego we wniosku zakresu przekracza maksymalną dla projektów WBO 2025 kwotę 3 000 000 zł. W związku z tym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 3), 8), 9) i 10) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Uzasadnienie projektu

Wzdłuż ulicy Pilczyckiej biegnie odcinek dużej trasy rowerowej łączącej zachodnie osiedla Wrocławia z centrum. Od ul. Królewieckiej jadąc z stronę centrum mamy bezpieczną i wygodną dwukierunkową drogę dla rowerów po północnej stronie jezdni, która urywa się na zachodnim odcinku ul. Pilczyckiej.

SP nr 75 na Kozanowie jest regionem dla ok. połowy osiedla Maślice. Dojazd rowerem powinien być wygodny i bezpieczny. Obecny dojazd przykładowo od ul. Maślickiej 1 to 2,2 km z koniecznością dwukrotnego przekraczania ruchliwej ul. Pilczyckiej. Po zrealizowaniu projektu dojazd skróci się do 1,9 km i będzie dużo bardziej bezpieczny.

Grupa beneficjentów projektu

Mieszkańcy zachodnich osiedli
Dzieci z Maślic dojeżdżające do szkoły podstawowej na Kozanów

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

50000

Elementy projektu

1 x Wykonanie koncepcji i zaprojektowanie dwukierunkowej drogi dla rowerów lub ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od przejazdu przez tory tramwajowe do skrzyżowania z ul. Dworską
1 x Zaprojektowanie oznakowania dwukierunkowej drogi dla rowerów od Ronda Bartoszewskiego do przecięcia torów tramwajowych
1 x Zaprojektowanie dwukierunkowej drogi dla rowerów lub drogi dla pieszych i rowerów od ul. Dworskiej do ul. Gwareckiej przez Most Pilczycki
1 x Budowa dwukierunkowej drogi dla rowerów lub drogi dla pieszych i rowerów od przecięcia torów tramwajowych do skrzyżowania z ul Gwarecką

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Maślice, Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. Osiedle

Lokalizacja szczegółowa Północna strona ul. Pilczyckiej na odcinku od Ronda Bartoszewskiego do skrzyżowania z ul. Gwarecką

Załączniki - 6 szt.

Kontakt z liderem projektu

Skorzystaj z gotowych materiałów do promocji projektu

Wybierz, pobierz i udostępnij jedną z przygotowanych przez nas grafik do promocji tego projektu WBO.

Możesz też pobrać i wydrukować plakaty. Pamiętaj, aby umieszczać je wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych.

Na materiałach graficznych znajduje się QR kod odsyłający do formularza głosowania z zaznaczonym projektem.

Wybierz, ile projektów chcesz promować:

Promujesz projekt

Projekt ponadosiedlowy

[Projekt nr 161] Bezpiecznie rowerem do szkoły na Kozanów - brakujący fragment dwukierunkowej drogi dla pieszych i rowerów w ciągu ul. Pilczyckiej

Wybierz drugi projekt, który chcesz promować

Projekt osiedlowy

Wybierz, jak chcesz promować projekt:

Plakat A3
Ulotka A4
Ulotka A5
Wybrane projekty:
  • - Projekt
    osiedlowy

    -

  • - Projekt
    ponadosiedlowy

    -

Przejdź do głosowania