Nr projektu Nr projektu 13
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Zabytki na torach - remont dwóch wozów tramwajowych typu N z lat 50 [WBO 2025]
-
Kategoria inne
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
827
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Mikołaj Cendro
Opis projektu
Projekt zakłada odbudowę do stanu czynnego dwóch zabytkowych tramwajów:
- Konstal N #1343 z 1950 r.
- Konstal N #1342 z 1954 r.
We wrocławskiej kolekcji zabytkowych tramwajów jak dotąd brakuje jednych z najpopularniejszych pojazdów - tramwaju typu "N" w wersji fabrycznej wraz z doczepą. Obydwa pojazdy uzyskają charakterystyczne dla lat 50. czerwone malowanie. Drzwi będą otwierane ręcznie, a skład będzie mógł kursować dwukierunkowo. Planowane jest zamontowanie dawno niewidzianego we Wrocławiu pantografu skrzynkowego. W środku będą drewniane podłoga i siedzenia. Docelowo wagony będą przeznaczone do kursowania na zabytkowej linii tramwajowej, która wzbogaca ofertę turystyczną miasta. Jak za dawnych lat pasażerów obsługiwać będzie konduktor.
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie. Realizacja inwestycji do kwoty 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.
Uzasadnienie projektu
Wrocławska kolekcja zabytkowych tramwajów posiada “wyrwę”. Zachowane są zarówno wagony przedwojenne (LH Standard), jak i powojenne, jednakże brak jest najpopularniejszego w Polsce wagonu tramwajowego w wersji “fabrycznej”. Dzięki realizacji projektu kolekcja tramwajów eksploatowanych po wojnie będzie w znacznej mierze kompletna. Na wrocławskich torowiskach będą mknąć tramwaje poniemieckie, konstrukcje powstałe krótko zaraz po wojnie, jak i bardziej zaawansowane tramwaje typu 102Na czy 105Na. Dzięki realizacji projektu wzrośnie atrakcyjność turystyczna miasta, a mieszkańcy zyskają możliwość historycznej “podróży w czasie” zabytkowym składem po Wrocławiu. Historia naszego miasta jest wspólnym dobrem i razem powinniśmy o nią dbać.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia, turyści oraz pasjonaci komunikacji zbiorowej
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
50000
Elementy projektu
1 x Remont tramwaju Konstal N #1342
1 x Remont tramwaju Konstal N #1343
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice, Borek, Gaj, Gajowice , Gądów-Popowice Płd. , Grabiszyn-Grabiszynek, Huby, Karłowice-Różanka, Klecina, Kleczków, Kowale, Krzyki-Partynice, Księże, Leśnica, Maślice, Muchobór Wielki, Nadodrze, Nowy Dwór , Ołbin, Oporów, Osobowice-Rędzin, Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn., Plac Grunwaldzki, Polanowice-Poświętne-Ligota, Powstańców Śląskich, Przedmieście Oławskie, Przedmieście Świdnickie, Sołtysowice, Stare Miasto, Strachocin-Swojczyce-Wojnów, Szczepin, Tarnogaj, Zacisze-Zalesie-Szczytniki Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
827Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
315Mężczyźni
512Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie. Realizacja inwestycji do kwoty 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.