wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:00

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2024
  3. Projekt nr 19

Nr projektu Nr projektu 19

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Odkorkujmy Południe Wrocławia - Partynice i Ołtaszyn RAZEM [WBO. 2024]

  • Kategoria komunikacja zbiorowa

  • Budżet zgłoszony 3 000 000 zł

  • Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Komentarz UMW po II etapie oceny

Informacja po rozpatrzeniu odwołania z 09.09.2024 r.
Projekty nr 14, 19 i 20 wraz z projektami dotyczącymi realizacji ciągów pieszych i dróg dla rowerów (nr 43, 44, 45 i 46) stanowią jednolitą całość infrastrukturalną, także w aspekcie kosztowym. Na tym etapie nie jest możliwe określenie czy zaproponowany przez Lidera podział na odcinki jest optymalny z punktu widzenia organizacji ruchu drogowego. Projekt jest skomplikowany, a określenie konkretnych rozwiązań technicznych wpływających na poziom kosztów nie jest możliwe bez sporządzenia całościowej koncepcji rozwiązania pasa drogowego (z uwzględnieniem analiz w zakresie identyfikacji miejsc problemowych powodujących opóźnienia w komunikacji autobusowej, samochodowej oraz rozlokowania infrastruktury pieszej i rowerowej). Dopiero sporządzenie dokumentacji wskaże, które odcinki ulic (ewentualnie wszystkie) wymagają poszerzenia o buspas. Ewentualna wygrana w głosowaniu projektu na innym, niż optymalny odcinku, nie rozwiąże problemów komunikacyjnych, co byłoby sprzeczne z zasadami WBO, według których nie realizujemy projektów, których realizacja nie spełnia kryterium celowości i gospodarności.
Ponadto należy przypomnieć, iż Miasto prowadzi prace nad programem Rozwiązania dla Południa, zmierzającym do polepszenia sytuacji transportowej na tym obszarze. Będą one uwzględniały wnioski i postulaty zgłaszane w trakcie konsultacji społecznych, na których temat buspasa oraz ciągów pieszych i rowerowych na ulicach Grota-Roweckiego i Borowskiej był jednym z wiodących zagadnień. Wyniki analiz dotyczących wszystkich wniosków i postulatów zgłoszonych w ramach konsultacji, w tym decyzji co do zakresu zmian na wyżej wymienionych ulicach, są planowane do przedstawienia mieszkańcom jesienią, jako kompleksowy pakiet rozwiązań, w ramach których priorytetem będzie polepszenie funkcjonowania transportu zbiorowego oraz powiazań pieszo-rowerowych.


Komentarz UMW po II etapie
Projekt został oceniony negatywnie. W formularzu poprawkowym Lider wskazuje budowę (nie wydzielenie) nowego buspasa, na którą nie ma przestrzeni. Dobudowanie buspasa wymaga nie tylko przebudowy pasa drogowego, ale i w większości infrastruktury przystankowej oraz poszerzenia przejazdu pod wiaduktem kolejowym, ingerencji w istniejącą zieleń i przebudowy sąsiadującej z ul. Borowską i Grota Roweckiego infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Obecnie przygotowana została propozycja usprawnienia komunikacji zbiorowej tzw. „Pakiet dla Południa”. Rozwiązania częściowo pokrywają się z propozycjami Lidera. Konkretne rozwiązania inwestycyjne w rejonie ul. Grota-Roweckiego będą efektem konsultacji społecznych poza WBO. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 3) i 8) oraz § 7 ustęp 2 punkt 5) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 14, 19, 20, 43, 44, 45 i 46.

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt został oceniony negatywnie z powodów formalnych. Opis projektu jest nieprecyzyjny, nie wiadomo czy chodzi o wydzielenie buspasa czy budowę dodatkowej nitki, przez co nie ma możliwości przeprowadzenia właściwej oceny. W ramach WBO nie ma możliwości wykonania samej dokumentacji projektowej, bez gwarancji realizacji taki projekt nie byłby ogólnodostępny w rozumieniu zasad WBO. Obecnie przygotowana została propozycja usprawnienia komunikacji zbiorowej tzw. „Pakiet dla Południa”. Rozwiązania częściowo pokrywają się z propozycjami Lidera. Konkretne rozwiązania inwestycyjne w rejonie ul. Grota-Roweckiego będą efektem konsultacji społecznych poza WBO. W tym momencie projekt nie spełnia kryteriów formalnych i jest sprzeczny z § 7 ustęp 2 punkt 1) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 14, 19, 20, 43, 44, 45 i 46.

Opis projektu

Ile można stać w korku!!! Projekt zakłada budowę BUSPASA na ul. Borowskiej i Grota-Roweckiego jako alternatywę dla wszystkich, którzy chcieliby zacząć przemieszczać się szybko i punktualnie, a przy okazji przyczynić się do lokalnej poprawy jakości powietrza. Ze względu na ogromne koszty planowanej inwestycji projekt „Odkorkujmy Południe Wrocławia - Partynice i Ołtaszyn RAZEM” nie wskazuje ani szczegółowej lokalizacji ani długości poszczególnych odcinków na wskazanych ulicach. Szczegóły zostaną określone po wykonaniu odpowiednich analiz technicznych i finansowych oraz ilości zgromadzonych środków. Projekt łączony jest razem z „Odkorkujmy Południe Wrocławia - Wojszyce i Jagodno RAZEM” oraz „Odkorkujmy Południe Wrocławia - Gaj, Huby ...

Uzasadnienie projektu

... i Tarnogaj RAZEM” i będzie etapowany w kolejnych latach aż do realizacji całości zadania.

Brak chęci rozwiązania problemów komunikacyjnych przez władzę miasta w tej części Wrocławia w ciągu najbliższych lat. Twierdzenie, że budowa trasy tramwajowej nie posiada większego potencjału i nie jest priorytetem w inwestycjach tramwajowych pomimo, że korki na wskazanych ulicach są ogromne oraz że dokumenty planistyczne miasta, w szczególności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia przewiduje budowę torowiska tramwajowego. Brak alternatywy dla szybkiego, regularnego i punktualnego przemieszczania się mieszkańców na najbardziej zakorkowanych ulicach. Skoro nie torowisko to może właśnie BUSPAS ;-).

Grupa beneficjentów projektu

Wszyscy mieszkańcy Wrocławia oraz podróżni.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

50.000

Elementy projektu

1 x Wykonanie prac projektowych
1 x Wykonanie prac budowlanych

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Gaj, Huby, Ołtaszyn, Wojszyce Osiedle

Lokalizacja szczegółowa brak.

Kontakt z liderem projektu

Wybrane projekty:
  • - Projekt
    osiedlowy

    -

  • - Projekt
    ponadosiedlowy

    -

Przejdź do głosowania