Nr projektu Nr projektu 111
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Buspas na placu Jana Pawła II [WBO. 2024]
-
Kategoria komunikacja zbiorowa
-
Budżet zgłoszony 1 000 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie. Zaproponowane rozwiązanie nie wpłynie na poprawę płynności jazdy autobusów, ale warunkuje konieczność zmian w sygnalizacji świetlnej (wpuszczenie autobusu na buspas), co zmniejszy przepustowość całego skrzyżowania. Autobus wyjeżdżający z peronu przystankowego musiałby dość szybko zmienić pas ruchu, aby w dalszym biegu wjechać na projektowany buspas, co może wydłużyć czas wyjazdu z peronu przystankowego i zajęcie odpowiedniego pasa ruchu. Ewentualne korzyści są znikome, a rozwiązanie może nawet doprowadzić do wydłużenia czasu przejazdu. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Proponuję by zniwelować wydzielenie jezdni pomiędzy jezdnią a torowiskiem (na wysokości fontanny na pl. Jana Pawła II) i w ten sposób wydłużyć buspas w kierunku rynku.
Załączam poglądowy obrazek.
Uzasadnienie projektu
Dzięki tej zmianie, autobusy MPK nie będą musiały zmieniać 3 pasów ruchu na krótkim odcinku ul. Ruskiej i sprawniej będą pokonywały ten fragment centrum.
Grupa beneficjentów projektu
pasażerowie MPK Wrocław, kierowcy przejeżdżający przez plac Jana Pawła II
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
ok 100 tys osób
Elementy projektu
1 x przesunięcie słupa trakcyjnego
100 x niwelacja wyniesionej/wydzielonej części rozdzielającej jezdnię od torowiska (w metrach)
100 x wymalowanie oznakowania (w metrach)
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Stare Miasto, Szczepin Osiedle
Lokalizacja szczegółowa pl. Jana Pawła II (na wysokości fontanny)
Projekt został oceniony negatywnie. Zaproponowane rozwiązanie nie wpłynie na poprawę płynności jazdy autobusów, ale warunkuje konieczność zmian w sygnalizacji świetlnej (wpuszczenie autobusu na buspas), co zmniejszy przepustowość całego skrzyżowania. Autobus wyjeżdżający z peronu przystankowego musiałby dość szybko zmienić pas ruchu, aby w dalszym biegu wjechać na projektowany buspas, co może wydłużyć czas wyjazdu z peronu przystankowego i zajęcie odpowiedniego pasa ruchu. Ewentualne korzyści są znikome, a rozwiązanie może nawet doprowadzić do wydłużenia czasu przejazdu. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.