wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 7777

11°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 23:15

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2023
  3. Projekt nr 107

Nr projektu Nr projektu 107

PROJEKT OSIEDLOWY:
do 1 000 000 zł

Ścieżka łącząca ul. Krzycka z ul. Przyjaźni [WBO. 2023]

piesze/roweroweKategoria

220 000 złBudżet zgłoszony

Projekt nie bierze udziału w głosowaniu Status

Lider projektu: Kinga Pankanin

Komentarz UMW po II etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ obie wskazane działki tj. 26/6 i 25/1, AM-10, obręb Krzyki to działki rolne klasy III, wymagające odpłatnego wyłączenia z produkcji rolnej. Wiąże się to z koniecznością wnoszenia corocznej opłaty oraz powoduje, że szacunkowy koszt inwestycji przekracza kwotę 1 000 000 zł. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10), 14) oraz § 3 ust. 1 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
Niezależnie od wysokiej klasy działek, proponowany przebieg ścieżki natrafia również na inne trudności:
1. Od strony ul Krzyckiej do pokonania jest skarpa, z uwagi na duże drzewa (brak możliwości korytowania ścieżki ze względu na ochronę korzeni) oraz niewielką przestrzeń uniemożliwiającą zastosowanie rampy konieczne byłoby wykonanie schodów fundamentowanych punktowo (np o konstrukcji stalowej). Budowa samych schodów bez rampy jest jednak niezgodna z zasadami projektowania uniwersalnego, które jest wymagane w § 7 ust. 2a uchwały sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
2. Od strony ul Przyjaźni ścieżka wyprowadzałaby ludzi bezpośrednio na torowisko tramwajowe. Opisywany "skrót" do przystanku tramwajowego wymagałby jeszcze budowę ok. 85m dojścia do przystanku bezpośrednio przy torowisku. Z uwagi na własności działek wiązałoby się to z wycinką starodrzewia.
3. Wskazywane działki, którymi miałaby odbywać się komunikacja ograniczone są szpalerami drzew. Same działki znajdują się w obniżeniu. Realizacja nawierzchni w tych miejscach wiązać się będzie z koniecznością zmiany warunków gruntowo wodnych oraz korytowaniem w strefie ochrony drzew. W zależności od szerokości ścieżki możliwa byłaby konieczność wycinek drzew.
Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny:

Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ obie wskazane działki tj. 26/6 i 25/1, AM-10, obręb Krzyki to działki rolne klasy III, wymagające odpłatnego wyłączenia z produkcji rolnej. Wiąże się to z koniecznością wnoszenia corocznej opłaty oraz powoduje, że szacunkowy koszt inwestycji przekracza kwotę 1 000 000 zł. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 10), 14) oraz § 3 ust. 1 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Niezależnie od wysokiej klasy działek, proponowany przebieg ścieżki natrafia również na inne trudności: 1. Od strony ul Krzyckiej do pokonania jest skarpa, z uwagi na duże drzewa (brak możliwości korytowania ścieżki ze względu na ochronę korzeni) oraz niewielką przestrzeń uniemożliwiającą zastosowanie rampy konieczne byłoby wykonanie schodów fundamentowanych punktowo (np o konstrukcji stalowej). Budowa samych schodów bez rampy jest jednak niezgodna z zasadami projektowania uniwersalnego, które jest wymagane w § 7 ust. 2a uchwały sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. 2. Od strony ul Przyjaźni ścieżka wyprowadzałaby ludzi bezpośrednio na torowisko tramwajowe. Opisywany "skrót" do przystanku tramwajowego wymagałby jeszcze budowę ok. 85m dojścia do przystanku bezpośrednio przy torowisku. Z uwagi na własności działek wiązałoby się to z wycinką starodrzewia. 3. Wskazywane działki, którymi miałaby odbywać się komunikacja ograniczone są szpalerami drzew. Same działki znajdują się w obniżeniu. Realizacja nawierzchni w tych miejscach wiązać się będzie z koniecznością zmiany warunków gruntowo wodnych oraz korytowaniem w strefie ochrony drzew. W zależności od szerokości ścieżki możliwa byłaby konieczność wycinek drzew. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Budowa ścieżki-chodnika miedzy budynkami na Krzyckiej 95-101, a Krzyckiej 103-107, które ułatwi mieszkańcom osiedla Krzyki-Partynice, szybsze dotarcie do przystanków z ul. Krzyckiej na ul. Przyjaźni

Uzasadnienie projektu

Obecnie miejsce jest zaniedbane, zarośnięte, zaśmiecane. Mieszkańcy wydeptali ścieżkę, przez co jest często błoto. Z wydeptanej ścieżki często korzystają okoliczni mieszkańcy.

Grupa beneficjentów projektu

Grupą beneficjentów są mieszkańcy WM Mieszkaniowej na Krzyckiej 95-101 oraz Krzyckiej 103-107 oraz sąsiadujące wspólnoty w okolicy

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

300 osób

Elementy projektu

120 x oczyszczenie i wyrównanie gruntu ok. 130 metrów długości
120 x przygotowanie, utwardzenie powierzchni ok. 130 metrów długości
120 x ułożenie kostki lub zastosowanie innej trwałej nawierzchni ok. 130 metrów długości

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt osiedlowy Lokalizacja

Krzyki-Partynice Osiedle

Lokalizacja szczegółowa połączenie ul. Krzyckiej z ul. Skarbowców między wspólnotami mieszkaniowymi Krzycka 95-101, a Krzycka 103-107

Kontakt z liderem projektu