Skąd ta zmiana?
Na ul. Krakowskiej odnotowywano opóźnienia w kursowaniu autobusów, skumulowane w rejonie węzła z ul. Armii Krajowej. W tym rejonie kursują 2 linie tramwajowe (częstotliwość w szczycie co 6 min.), linia autobusowa 114, która ma zwiększyć częstotliwość kursowania oraz autobusy Siechnickich Linii Autobusowych (2 linie), z których również mogą korzystać mieszkańcy Wrocławia.Mieszkańcy spoza Wrocławia, wjeżdżający z tamtego kierunku do miasta, mają obok komunikacji autobusowej do dyspozycji połączenia kolejowe (pociągi Kolei Dolnośląskich trasę Oława-Wrocław pokonują w 20-25 minut).Do dyspozycji kierowców przygotowane zostały parkingi Park and Ride (Opolska/Karwińska, Opolska/Głubczycka). Kierowcy mogą zostawić pojazd na parkingu i przesiąść się do autobusu i lub tramwaju, który bez przeszkód, szybciej niż pozostali uczestnicy ruchu będzie mógł przejechać tę trasę. Wprowadzenie buspasa w ciągu ul. Traugutta finalnie poprawiło kursowanie komunikacji zbiorowej pozostając niemal bez wpływu na komunikację samochodową.
Tworzenie wydzielonych torowisk i buspasów stanowi element wrocławskiej polityki mobilności. Celem wydzielania buspasów jest przede wszystkim stworzenie priorytetu dla komunikacji zbiorowej. Tylko punktualna komunikacja zbiorowa może stanowić atrakcyjną alternatywę dla samochodu.Zgodnie z wynikami Kompleksowych Badań Ruchu każdego dnia do Wrocławia wjeżdża ok 250 tysięcy samochodów. Tendencja jest wzrostowa dlatego tak ważne jest wprowadzania alternatywnych rozwiązań komunikacyjnych.
Czytaj więcej: Wyniki Kompleksowego Badania Ruchu we Wrocławiu i aglomeracji