Co zrobić, gdy podczas kontroli funkcjonariusze Policji proszą o okazanie oryginału dowodu rejestracyjnego pojazdu?
Wszystkie pojazdy VOZILLI zostały wyposażone w oryginał dowodu rejestracyjnego, znajdujący się w schowku po stronie pasażera. Podczas kontroli wystarczy pokazać oryginał dowodu funkcjonariuszowi. Jednocześnie tematem zainteresowało się Ministerstwo Cyfryzacji, które wypracowuje nowoczesne rozwiązania w ramach „pakietu kierowcy”. Więcej w oświadczeniu operatora VOZILLI.
W jaki sposób otworzyć lub zamknąć drzwi do samochodu? Czy potrzebuję kluczyków?
Pojazd jest otwierany i zamykany za pomocą aplikacji mobilnej. Jeżeli wypożyczysz samochód, będziesz miał możliwość dowolnego zamykania i otwierania pojazdu za pomocą funkcji dostępnych w aplikacji. W razie problemów skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, w którym pracownicy mają możliwość zdalnego otwierania i zamykania każdego z samochodów VOZILLI.
Jak mam uruchomić samochód?
Aby uruchomić samochód musisz nacisnąć nogą pedał hamulca i przytrzymać przycisk na desce rozdzielczej uruchamiający pojazd. Jeżeli nie będziesz trzymał nogi na hamulcu – uruchomisz jedynie elektronikę pokładową. Jeżeli za pierwszym razem zapomniałeś o hamulcu – nie przejmuj się, zawsze możesz powtórzyć operację.
W jaki sposób obsługiwać skrzynię biegów?
Samochody VOZILLI wyposażone są w układ automatycznego regulowania mocy silnika pojazdu, który dla użytkownika niczym nie różni się od automatycznej skrzyni biegów. Manetka zmiany trybu jazdy znajduje się na środkowym panelu kierowcy, pomiędzy deską rozdzielczą a podłokietnikiem – tam, gdzie zwykle manetka zmiany biegów. Układ ma cztery ustawienia, analogicznie do automatycznej skrzyni biegów:
- D (drive), które pozwala na jazdę do przodu,
- N (neutral), które ustawia pojazd na luźnym biegu,
- R (reverse), które pozwala na jazdę do tyłu i uruchamia tylne czujniki parkowania, oraz
- P (park), które powoduje, że koła pojazdu są zablokowane.
Nie mogę znaleźć hamulca postojowego
Hamulec znajduje się w pedale po lewej stronie. Po przyciśnięciu drążka biegów na P należy przycisnąć hamulec do samego końca i zabrać nogę.
Stoję koło samochodu VOZILLI, ale nie mogę go wypożyczyć – nie widzę go na mapie w aplikacji. Co się dzieje?
Prawdopodobnie samochód jest wypożyczony przez innego użytkownika, który wysiadł z auta i przeszedł na taryfę postojową. Innym wytłumaczeniem może być to, że samochód czeka na naszego pracownika, który będzie wykonywał w nim czynności serwisowe (np. ładowanie). W takiej sytuacji na pewno znajdziesz w okolicy inny pojazd, sprawdź to w aplikacji.
Czy muszę ładować wypożyczony samochód?
Ładowaniem samochodów zajmują się pracownicy wypożyczalni. Użytkownicy nie muszą nic robić, samochód dostępny jest naładowany i pozwoli pokonać dystans przynajmniej kilkudziesięciu kilometrów. Przy planowaniu długiej podróży warto zwrócić uwagę na prezentowany w aplikacji przewidywany zasięg i stan akumulatora pojazdu – i wybrać auto z możliwie najwyższym poziomem tych parametrów.
Co mam zrobić, jeśli w trakcie jazdy samochód się rozładuje?
Aplikacja pokazuje stan załadowania i zasięg każdego samochodu. Ponadto samochody mają system ostrzegania, który informuje kierowcę, że należy zaparkować. Ale oczywiście lepiej nie wypożyczać aut o tak małym zasięgu, tylko zostawić je obsłudze VOZILLI do naładowania.
Czy auta wyposażone są w fotelik dla dziecka?
Obecnie VOZILLA nie udostępnia użytkownikom fotelików dziecięcych w swoich samochodach. Można jednak bez problemu użyć własnego fotelika, odpowiedniego dla wieku i ciężaru małego pasażera.
Czy mogę korzystać z buspasów?
W ramach współpracy z miastem wypracowany został model korzystania przez samochody wypożyczalni z buspasów. Miasto pozwala korzystać z niektórych pasów ruchu uprzywilejowanego pojazdom VOZILLI. Wszystkie buspasy, które można użytkować oznaczone są znakami D-12, warto więc zwracać uwagę na to, gdzie przejazd VOZILLĄ jest dozwolony.
Gdzie mogę zakończyć wynajem i zaparkować?
Zakończenie wypożyczenia jest możliwe na każdym publicznie dostępnym miejscu parkingowym na terenie miasta Wrocław. Warto jednak pamiętać by nie było to miejsce niedozwolone lub na zamkniętym parkingu, i uważnie wybierać miejsce zaparkowania pojazdu, tak aby inni użytkownicy Wypożyczalni mogli swobodnie korzystać z pozostawionego pojazdu. W samym centrum można znaleźć 200 dedykowanych dla VOZILLI miejsc parkingowych. Można również bezpłatnie parkować w miejskiej strefie płatnego parkowania.
Co, jeśli uszkodzę auto?
Jeżeli w jakikolwiek sposób użytkownik uszkodzi pojazd, powinien niezwłocznie powiadomić o tym biuro obsługi klienta pod numerem + 48 736 800 200, pod którym dyżurują nasi pracownicy mający za zadanie wesprzeć użytkowników w dalszych działaniach. Numer można znaleźć w menu aplikacji mobilnej, jak również formularz kontaktowy umożliwiający dokładne opisanie zaistniałej sytuacji.Brak powiadomienia o uszkodzeniu może spowodować naliczenie dodatkowych opłat, zgodnie z regulaminem usługi.
W jaki sposób mogę otrzymać fakturę na dane firmowe?
Wystarczy skontaktować się z BOK pod adresem [email protected] . Pracownik z biura wypożyczalni prześle elektroniczną wersję faktury na wskazany adres e-mail. Warto pamiętać, by przesłać informacje o dokładnej nazwie firmy, adresie oraz numerze NIP.
Gdzie mogę zgłaszać problemy z samochodem lub aplikacją?
W razie jakichkolwiek uwag lub problemów technicznych należy kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 736 800 200 lub [email protected]
Więcej informacji o pierwszej miejskiej wypożyczalni aut elektrycznych w Polsce.