Z Urbancard pociągiem na terenie Wrocławia - propozycja miasta

Miasto złożyło Samorządowi Województwa, spółce KD i POLREGIO propozycję nowego modelu współpracy dot. honorowania Urbancard w pociągach przewoźników na terenie Wrocławia.

  • zdjęcie ilustracyjne - Koleje Dolnoślaskie

    zdjęcie ilustracyjne - Koleje Dolnoślaskie


– Wrocław chce zapewnić mieszkańcom komfortowe warunki korzystania zarówno z komunikacji miejskiej, jak i kolejowych połączeń na terenie Wrocławia. Stąd nasza kolejna propozycja długoterminowej umowy z przewoźnikami kolejowymi – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

– Podstawą nowej umowy jest transparentny algorytm, na podstawie którego Wrocław będzie płacił za przejazdy kolejowe. Ten system pozwala także skalować ofertę współpracy z kolejarzami wraz z rozwojem systemu połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu przewoźnicy jeszcze odważniej będą rozwijać połączenia kolejowe na terenie aglomeracji wrocławskiej.

Proponowane zasady

Propozycja miasta obejmuje to, na jakich zasadach osoby korzystające z Urbancard, będą mogły przemieszczać się w granicach Wrocławia. Miasto zaproponowało:

  • Umowę opartą na klarownym algorytmie i uzależnioną od liczby zatrzymań pociągów we Wrocławiu.
  • Honorowanie URBANCARD na terenie Wrocławia na obecnych zasadach.
  • Roczną opłatę 18 mln zł brutto, a jej wyliczenie na podstawie liczby zatrzymań pociągów na terenie Wrocławia.
  • 600 tysięcy zatrzymań rocznie na terenie Wrocławia, co oznacza postoje pociągów na wszystkich obecnych i nowych stacjach kolejowych, które zaczną funkcjonować w najbliższym czasie - stacje i przystanki na linii 292 z Jelcza przez Wojnów, a także na linii 285 z Sobótki przez Partynice oraz postoje na przystankach Wrocław Szczepin oraz Iwiny.
  • Trzyletnią umowę współpracy - od 1 lipca 2021 r. do 30 czerwca 2024 r.

18 mln złotych brutto wynagrodzenia w przeliczeniu na:

  • 600 tysięcy zatrzymań w granicach Wrocławia (30 złotych za każdy postój),
  • średnio 6 zł brutto za jeden przejazd (przy 3 milionach podróżnych na terenie Wrocławia - jak w 2020 r.),
  • średnio 4,5 zł brutto za jeden przejazd (przy 4 milionach pasażerów - jak w 2019 r.).

Przypomnijmy:

  • 2 listopada 2020 r. - pierwsza oferta KD i POLREGIO: 26,5 mln zł netto rocznie (bez zwiększenia oferty przejazdowej i bez klarownego algorytmu).
  • 16 kwietnia 2021 r. – druga oferta KD i POLREGIO – 18 mln zł netto rocznie, ale także bez zwiększenia oferty przejazdowej. Co oznacza, że po uruchomieniu połączeń na liniach 292 z Jelcza przez Wojnów, a także 285 Sobótki przez Partynice i dodatkowych przystanków Wrocław Szczepin oraz Iwiny kwota wzrosłaby do 27,2 mln zł netto.

Obowiązująca umowa wygasa 30 czerwca 2021 r. i wynosi 9 mln zł netto za 6 miesięcy. Propozycja nowej umowy została wysłana do UMWD 19 maja.



Zgłoś uwagę