Kiedyś zapomniany fragment ul. Fabrycznej (od Bombardiera na zachód), teraz nowoczesna droga przyjazna pieszym, rowerzystom i kierowcom ciągnącą się przez odnowioną ul. Otyńską aż do przejazdu kolejowego przy stacji Wrocław Muchobór.
Okolice Wrocławskiego Parku Technologicznego i Wrocławskiego Parku Przemysłowego przeszły prawdziwą metamorfozę i to jeszcze nie koniec. Droga na pewno pomoże rozwijać się tej części Wrocławia. Może też wpłynąć na rozładowanie ruchu na obciążonej ul. Strzegomskiej a docelowo może być alternatywą, dzięki której wyjedziemy do Gądowianki.
Trasa rowerowa, wygodny chodnik i dużo zieleni
Łączny koszt przebudowy tych dwóch sąsiadujących ze sobą ulic wyniósł ponad 19 mln złotych. Ulica zmieniła się nie do poznania. Kiedyś dziurawa i zaniedbana, teraz z nową nawierzchnią, wymienionymi sieciami podziemnymi, chodnikami, trasą rowerową.
Powstały tam nowe przystanki autobusowe z wiatami i informacją pasażerską. Nasadzono także nowe drzewa i tysiące krzewów. Inwestycja została ze środków Gminy Wrocław oraz 20 lokalnych podmiotów prywatnych prowadzących działalność gospodarczą w tym regionie.
Było, jest
Przebudowa ulic Fabrycznej i Otyńskiej była realizowana w ramach dwóch zadań. Zanim powstała infrastruktura drogowa, potrzebna była skomplikowana przebudowa sieci podziemnych. Oprócz wodociągu, gazociągu, ciepłociągu i kabli energetycznych, do wykonania była także duża inwestycja MPWiK Wrocław, czyli odwodnienie. Wymagała wybudowania 12 studni i ułożenia około 1500 metrów rur żelbetowych z czego około połowa musiałabyć ułożona metodą miktotunelingu.
Czytaj więcej: Tak zmieniła się ulica Otyńska [WIDEO]
Ulica została otwarta dla użytkowników 3 kwietnia.
Kolejne inwestycje w tym rejonie
To nie koniec inwestycji w tamtym rejonie. Już jest przetarg na przebudowę ostatniego fragmentu ul. Otyńskiej. PKP PLK rozpoczęło prace nad przebudową stacji Wrocław Muchobór, która uwzględnia również remont przejazdu.
Czytaj więcej: Jest przetarg na remont ostatniego odcinka ul. Otyńskiej