Odcinek torów od byłej zajezdni Dąbie do pętli Biskupin ma około 2 kilometrów. Przejazd tą trasą ma być teraz bezpieczniejszy i szybszy.
Zakończenie remontu torowiska na ulicy Olszewskiego. Zmiany w komunikacji
Fot. MPK Wrocław
Wyremontowano nie tylko torowisko
W ramach wartej 20 milionów złotych inwestycji wymieniono łącznie 3,5 kilometra torów i wybudowano nową sieć trakcyjną. Gruntowny remont przeszedł też punkt socjalny MPK na pętli Biskupin, gdzie rusza z powrotem całodobowy kiosk. W najbliższych dniach na pętli pojawi się także smarownica – urządzenie mające pomóc zredukować hałas z torowiska. Poza tym, na remontowanym odcinku torów zastosowano dodatkowo rozwiązania zmniejszające powstające drgania.
– To bardzo ważna trasa nie tylko dla mieszkańców Biskupina, do których i ja z dumą się zaliczam, ale i studentów, turystów czy spacerowiczów chcących korzystać z niezwykłych uroków Wielkiej Wyspy. To była trudna inwestycja, które wiele nas nauczyła – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder – TORYwolucja się rozwija. Dziś kończymy jeden remont, jutro zaczynamy działać w kolejnych miejscach.
Fot. MPK Wrocław
Roboty wykończeniowe i porządkowanie terenu wokół torów potrwają jeszcze ok. 2 tygodni.
Czytaj też: Nowe przejście przez ulicę Legnicką już działa
Pasażerów czeka jeszcze jedna przerwa w kursowaniu tramwajów - mniej więcej za pół roku
Mieszkańcy Bartoszowic, Biskupina i Dąbia mogą za kilka miesięcy spodziewać się jeszcze jednej przerwy w kursowaniu tramwajów. Jak informuje MPK Wrocław: – Dla spółki priorytetem było możliwie szybkie puszczenie ruchu po torowisku, przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowego drzewostanu. Projekt torowiska pogodził wymogi techniczne z dobrem okolicznej przyrody. Wiąże się to jednak z koniecznością powtórnego podbicia całego torowiska i uzupełnienia tłucznia sześć miesięcy po zakończeniu robót budowlanych, co będzie się wiązać z jego okresowym zamknięciem.
Remont torowiska w pigułce
- 3,5 kilometra nowego toru pojedynczego – tramwaje pojadą szybciej,
- nowa podbudowa torowiska na całej jego długości – większa trwałość torowiska,
- nowa sieć trakcyjna i słupy trakcyjne – mniejsze ryzyko, że dojdzie do zerwania lub poluzowania się sieci, a także uszkodzenia słupa trakcyjnego,
- całe torowisko wraz z pętlą zostało odwodnione – większa stabilność torowiska podczas opadów deszczu,
- rozsunięto od siebie tory na całej długości torowiska – teraz spełniają obecne normy bezpieczeństwa. Przed remontem rozstaw wynosił 3,6-3,65 m, a po remoncie już 3,9 m,
- poprawiono przystanek „Biskupin” – pasażerowie będą wygodniej wsiadać do pojazdów,
- na pętli zostanie zainstalowana smarownica – sprawi, że przejeżdżające wagony będą mniej zużywały szyny na łukach oraz będą powodować mniejszy hałas; smarownica zostanie zainstalowana w trakcie prac wykończeniowych.
Jak podaje MPK Wrocław - wszystkie prace zostały wykonane tak, aby nie uszkodzić rosnących w pobliżu drzew oraz ich korzeni, co nadzorowali inspektorzy MPK Wrocław oraz niezależni dendrolodzy.