Podpisano umowę na nowe tramwaje

Prezydent Wrocławia oficjalnie potwierdził podpisanie umowy na kupno nowych tramwajów od poznańskiej firmy Modertrans. Dostarczy ona MPK 25 składów o wartości 205 mln złotych. 

  • Wizualizacja tramwaju dla Wrocławia. (materiały prasowe MPK Wrocław)


Przetarg na dostawę nowych tramwajów dla Wrocławia w lipcu br. zwyciężyła poznańska firma Modertrans. Jednak bydgoska Pesa, która również w nim uczestniczyła, złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO odwołanie odrzuciła, co ostatecznie umożliwiło podpisanie umowy z Modertrans.

Pierwszy Moderus Gamma2 we Wrocławiu w ciągu 2 lat 

Zaproponowany przez Modertrans Poznań pojazd, to tramwaj z rodziny Moderus Gamma – w pełni niskopodłogowy, trójczłonowy, oparty na czterech wózkach trakcyjnych, o długości blisko 32 metrów. Jednak, jak podkreślają w MPK, tramwaj dla Wrocławia będzie tak naprawdę produktem „szytym na miarę”, dlatego jego prezentowany wygląd to tylko wizualizacja rodziny tramwajów Moderus Gamma. 

– To dla nas szczególnie ważne, by pojazdy, które kupimy, nie niszczyły torowisk. Gammy, dzięki lekkiej konstrukcji oraz równomiernie rozłożonym naciskom ośmiu osi, nie będą negatywnie oddziaływały na nasze tory i rozjazdy. Tramwaje zostaną wyposażone w nowoczesny i energooszczędny układ napędowy o dużej wydajności – dodał Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Dotychczas używane we Wrocławiu wagony z Modertrans należą także do najmniej awaryjnych oraz cenionych przez mechaników wrocławskiego MPK.

– Czekamy na nowe tramwaje. Przygotowujemy też w mieście nowe linie tramwajowe. Te usprawnienia w obszarze transportu publicznego to będzie już prawie 1 miliard złotych – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. 

Tramwaje na nowe linie 

Tramwaje będą obsługiwały budowane obecnie linie na Nowy Dwór i Popowice, harmonogram ich dostaw zbiega się zatem z terminem zakończenia inwestycji torowych. Będą operowały z zajezdni Gaj i Borek. Zgodnie z wymaganiami wrocławskiego przewoźnika, objęte zostaną pięcioletnią gwarancją. 

Jak wynika ze specyfikacji przetargowej, nowe wagony tramwajowe mają także zostać wyposażone w system własnego zasilania awaryjnego, który, zakładając 60% napełnienia pasażerami, umożliwia przejechanie minimum 400 metrów w sytuacjach braku lub uszkodzenia zasilania trakcyjnego. 



Zgłoś uwagę