W połowie roku oddano do użytku pierwszy dwukilometrowy odcinek od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej. Na tej trasie powstało pięć nowych przystanków oraz nasadzono 400 drzew. Jednak zieleni będzie znacznie więcej.
W ostatnim czasie nasadzono kolejne 250 drzew. Wśród nich są m.in.: lipy, dęby, graby, brzozy oraz klony.
– Nowe drzewa pojawiły się m.in. w pobliżu przystanku nad ul. Smolecką, w środku pętli przy WPP, WPT przy ul. Robotniczej czy ul. Nabycińskiej. Nasadziliśmy też kilkadziesiąt tysięcy krzewów m.in. za skarpach wiaduktu nad ul. Smolecką – wylicza Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Kolejny etap w budowie
Cała trasa prowadząca na Nowy Dwór zostanie ukończona w 2023 r. Obecnie drogowcy działają na odcinku od WPP do skrzyżowania ul. Rogowskiej i Strzegomskiej.
– Cały czas działamy przy dużym wiadukcie nad ul. Strzegomską oraz przy torowisku do ul. Nowodworskiej oraz wzdłuż ul. Strzegomskiej. Koncentrujemy się głównie na odcinkach przy pasie rozdziału, gdzie oprócz torów będzie możliwy przejazd autobusem – podkreśla Świercz. – Tu będą również przebudowane sieci podziemne, przede wszystkim kanalizacja sanitarna. Zastosujemy metodę przeciskową. Nie będzie wykopu, który doprowadziłby do zamknięcia całego skrzyżowania. Będzie przekop pod ziemią, to znacznie droższe rozwiązanie, ale w tym wypadku niezbędne.
Całkowity koszt inwestycji szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.