Organizowany przez Ekstraklasę konkurs obejmował cztery kategorie:
- EKSTRA Kampania Promocyjna
- EKSTRA Kreacja/Inicjatywa sponsorska
- EKSTRA Akcja
- EKSTRA Medialny Klub
Jury złożone było z osób reprezentujących Ekstraklasę, jej partnerów biznesowych oraz ekspertów z dziedziny marketingu i sponsoringu. Wyróżnione zostały najciekawsze i najbardziej wartościowe zgłoszenia.
Za co Śląsk Wrocław otrzymał nagrodę?
Śląsk Wrocław zajął 1. miejsce w kategorii „EKSTRA Kampania Promocyjna”. Doceniona została akcja #WROCŁAWIANIE, której głównym elementem był motyw koszulki meczowej pierwszego zespołu. Przypominał on plamy farby, a Śląsk połączył w ten sposób graffiti – nieodłączna część sztuki ulicznej – z obecnym w kibicowskich przyśpiewkach hasłem #WROCŁAWIANIE. Motyw wykorzystywano także przy okazji promocji klubu, meczów, wydarzeń towarzyszących, odzieży czy gadżetów.
Bardzo cieszy nas docenienie pozasportowej działalności klubu i jego pracowników. Kampania #WROCŁAWIANIE to ogromne przedsięwzięcie medialno-promocyjno-sprzedażowe, które zaczęło się jeszcze w sezonie 2020/21 i trwało do końca rozgrywek 2021/22, a nawet dłużej. Mnóstwo pracy bardzo wielu osób dało świetne efekty, które docenili eksperci z PKO Ekstraklasy. Zmiana koszulki meczowej i motywów przewodnich w naszej komunikacji nie sprawia oczywiście, że Śląsk przestaje być wrocławski. Kibicowskie hasło: „Wrocław to nasze miasto, Śląsk to nasz klub" jest jak najbardziej aktualne.Jędrzej Rybak, rzecznik prasowy Śląska Wrocław
#WROCŁAWIANIE to cała społeczność Śląska Wrocław
Jednymi z najbardziej rozpoznawalnych elementów kampanii #WROCŁAWIANIE było także ogromne graffiti przy Tarczyński Arena czy wideo z udziałem mieszkańców miasta. Odbiór kampanii był tak pozytywny, że podobne hasła pojawiły się na koszulkach kibiców z mniejszych miejscowości – „Oleśniczanie” czy „Jaworzanie”.
Celem akcji było zwiększenie poczucia tożsamości z klubem – #WROCŁAWIANIE to bowiem nie tylko zawodnicy czy zawodniczki Śląska, ale również kibice, pracownicy klubu i wszyscy, którym zależy na losach Śląska. Wysoka sprzedaż koszulki meczowej oraz piąta najwyższa frekwencja w PKO Ekstraklasie może świadczyć o tym, że klub swój cel zrealizował.
Źródło: materiały prasowe