Spójniejsza sieć tras rowerowych we Wrocławiu

Zakończyła się budowa odcinka tras rowerowych w rejonie centrum w ciągu ulic Janickiego, św. Katarzyny, Kraińskiego i św. Ducha. Na ukończeniu są prace na ul. Grabiszyńskiej i przy dworcu Wrocław Główny. Sieć wrocławskich tras rowerowych jest coraz spójniejsza.

  • Po wakacjach oddano do użytku sporo nowych tras rowerowych. Na ukończeniu jest też kilka kolejnych.


– Kolejne dziury w sieci tras rowerowych załatane! To dla nas priorytet, aby liczne odcinki tras rowerowych połączyć w jeden spójny system, dzięki któremu codzienna jazda rowerem będzie dostępna dla większej liczby wrocławian – mówi Daniel Chojnacki, oficer rowery w Urzędzie Miejskim Wrocławia.

Niedawno zakończyła się budowa odcinka tras rowerowych w rejonie centrum w ciągu ulic Janickiego, św. Katarzyny, Kraińskiego i św. Ducha. Połączone zostały w ten sposób istniejące drogi dla rowerów z ul. Piaskowej z trasami na Placu Dominikańskim i Piotra Skargi.

Zakończone są również prace związane z przedłużeniem oddanej w ubiegłym roku drogi dla rowerów w ciągu ul. Grabiszyńskiej – dzięki wydłużeniu w kierunku ul. Solskiego do sieci tras podłączony został cały Oporów, a trasy rowerowe z ulic Karmelkowej, Wiejskiej i Alei Piastów zostały połączone z centrum miasta.

Do końca miesiąca pojedziemy też już do samego Dworca Głównego trasą rowerową w ciągu ul. Piłsudskiego. To trzeci z kolei wygrany przez mieszkańców Wrocławia rowerowy projekt w ramach WBO na tej ulicy. Wcześniej wyznaczona została trasa pomiędzy Dworcem Świebodzkim a Placem Legionów, w kolejnym roku pomiędzy Placem Legionów a Świdnicką, a w tym pomiędzy Świdnicką a ul. Dworcową. Dodatkowo w ubiegłym roku wygrał kolejny odcinek od Dworcowej do Pułaskiego. Ta cała oś połączy się nam dodatkowo z trasą, której budowę właśnie rozpoczynamy w ciągu ulic Dworcowej, Podwale, Krasińskiego oferując lepsze połączenie obszaru Placu Grunwaldzkiego z dworcem kolejowym.  

Co więcej, trwa budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Wyszyńskiego na odcinkach Benedyktyńska – Prusa i Daszyńskiego – Damrota. Skorygujemy również układ w rejonie przystanku autobusowego za ul. Nowowiejską, tak aby pasażerowie komunikacji zbiorowej, piesi i rowerzyści nie spotykali się w najwęższym miejscu ulicy. 

Dodatkowo nie dawno udało się rozstrzygnąć przetarg na budowę połączenia rowerowego w ciągu ul. Dworcowej, Krasińskiego i Podwala. Biuro Oficera Rowerowego przygotowuje kolejne inwestycje, czekając jednocześnie na rozstrzygnięcie konkursu na dofinansowanie unijny w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych mających wpływ na obniżenie emisji CO2. 



Zgłoś uwagę