3,5 km trasy tramwajowej od byłej zajezdni Dąbie aż do pętli na Biskupinie zostanie wyremontowane. Koszt całej inwestycji wynosi 20 mln. zł. Wyremontowane zostaną dwa tory w pasie zieleni oraz pętla na Biskupinie. 25 lipca została podppisana umowa i tego dnia też zaczynaja się prace na tym odcinku. Wykonaniem tego remontu zajmie się wrocławska firma Zakład Sieci i Zasilania.
– Cieszę się, że tak duża inwestycja warta 1/4 tegorocznego budżetu na prace torowe we Wrocławiu będzie prowadzona przez lokalną firmę, bo nie tylko efekt modernizacji ale też pieniądze, 20 milionów, zostaną we Wrocławiu – mówił Krzysztof Balawejder, prezes MPK w czasie podpisywania umowy. Zmieniamy nie tylko tory, sieci, ale też pętlę na Biskupinie. Będzie miała nie tylko inny układ torów, ale także wyremontujemy tamtejszy punkt socjalno-usługowy. Budynki będziemy modernizować w całym Wrocławiu. Na Biskupinie to początek przemian, bo skądinąd wiadomo, że jest plan, by pętla stała się małym biskupińskim ryneczkiem. O tym będą rozmawiali osiedlowi radni z magistratem. – dodaje Krzysztof Balawejder
Remont nie tylko torów
Przebudowane zostaną też perony przystankowe i przejazdy przez torowisko. Zwłaszcza jedno jest istotne: połączenie Olszewskiego z projektowaną Aleją Wielkiej Wyspy. To ostatnie zadanie MPK Wrocław chce zgrać z Wrocławskimi Inwestycjami, tak by dwa remonty odbyły się w tym samym czasie.
Fot. M. Wołodko
Poza remontem torów, zostanie wyremontowany też kiosk MPK na pętli, który nie wygląda obecnie reprezentatynie.
Zmiany w kursowaniu
Remont torowiska tramwajowego na ul. Olszewskiego, będzie miał wpływ na kursowanie tramwajów. Trasy linii nr 2 i 10 zostaną skrócone do pętli tramwajowej na terenie zajezdni Dąbie. Tramwaje 1 i 4 będą kończyć trasę na pętli ZOO przy skrzyżowaniu ulic Wróblewskiego i Kopernika.
Na wyłączonym z ruchu odcinku torowiska tramwajowego na ulicy Olszewskiego zostanie uruchomiona okresowa linia autobusowa 701, która będzie kursowała pomiędzy Halą Stulecia a pętlą „Bartoszowice”. Pasażerowie, którzy skasują bilet jednorazowy w tramwaju linii 1, 2, 4 lub 10 będą mogli kontynuować podróż autobusem linii 701 na całej trasie przejazdu i odwrotnie.