Ruszyła budowa trasy tramwajowej przez Popowice – utrudnienia na Długiej [ZDJĘCIA]

Pierwsze prace w ramach budowy linii tramwajowej na Popowice koncentrują się przy wiadukcie kolejowym nad ul. Długą. 25 maja wykonawca rozpoczął pierwszy etap robót. To wiąże się ze zmianami w ruchu samochodowym oraz komunikacji miejskiej.

  • 25 maja zmieniła się organizacja ruchu na ul. Długiej w związku z rozpoczęciem budowy trasy tramwajowej.


Od 25 maja 2019 zostały wprowadzone zmiany w organizacji ruchu. – Są one związane z rozpoczęciem realizacji pierwszego etapu zadania „Budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej-Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły) wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą” – czytamy w komunikacie spółki Wrocławskie Inwestycje.

Jezdnia ulic Starogroblowej (tuż przed wjazdem w Długą) i Długiej (do ul. Poznańskiej) została zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku. – Zmiana na razie  nie ogranicza relacji skrętnych w ul. Poznańską. Prosimy zwracać jednal uwagę na ograniczenia prędkości i zakaz wyprzedzania – tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Rozpoczęcie przygotowań do przebudowy wiaduktu i budowy trasy tramwajowej wiązało się również ze zmianami w komunikacji miejskiej. Wykonawca wyłączył z ruchu przystanek „Poznańska” w kierunku osiedla Popowice. Autobusy linii 103, 104, 122, 127 i 245 jadące w kierunku Popowic będą zatrzymywały się na tymczasowym przystanku zlokalizowanym na ulicy Poznańskiej przed skrzyżowaniem z ulicą Długą, a autobusy linii C i 128 będą zatrzymywały się na przystanku "Długa", który jest zlokalizowany na wysokości sklepu budowlanego i ogrodniczego "OBI".  

Czytaj więcej – Wyłączenie przystanku „Poznańska” w kierunku Popowic 

Zmienia się również sposób dojścia do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Najpierw wiadukt, potem trasa

Przypomnijmy. Najpierw zostanie przebudowany wiadukt nad ul. Długą, powstanie tam trzy razy dłuższa niż w tej chwili przeprawa dla pociągów, przy niej zintegrowany węzeł przesiadkowy. To jest zakres prac, za który odpowiada PKP PLK i to od kolejowego zarządcy głównie zależał będzie  harmonogram prac. 

– Obecny wiadukt rozbierzemy, potem wybudujemy nowy, prawie trzy razy dłuższy niż ten dotychczasowy. Powstanie na nim zintegrowany węzeł przesiadkowy, perony, wiaty przystankowe, oświetlenie. Wiadukt jest na trasie z Wrocław Mikołajów w kierunku Oleśnicy. Zakładamy, że w trakcie inwestycji co najmniej jeden tor dla pociągów będzie dostępny, ale na pewno nie unikniemy pewnych utrudnień – mówiła w marcu podczas podpisywania umowy Bożena Kozmowska, zastępca dyrektora ds. projektów unijnych PKP PLK.

Torowisko, ścieżki rowerowe i chodniki

W trakcie prac przy wiadukcie wykonawca pierwszego etapu rozpocznie przebudowę układu drogowy w tamtej okolicy. Dotyczy to fragmentu od marketu Tesco do zjazdu na teren Politechniki Wrocławskiej. Poza nową nawierzchnią i torowiskiem powstaną ścieżki rowerowe, chodniki i cała infrastruktura. W związku z tym, że pod wiaduktem ma jeździć tramwaj a linii kolejowej nie da się podnieść, jezdnia na Długiej zostanie nieco obniżona. Te zadania zleca Gmina Wrocław.

Przygotowania do prac właśnie ruszają. Zadania gminy mają zakończyć się po 18 miesiącach, natomiast kolejowe po 23 miesiącach. Łącznie pierwszy etap inwestycji kosztuje około 120 mln zł. Wykonawcą praca jest firma Budimex Budownictwo.



Zgłoś uwagę