Podczas trwających trzy tygodnie konsultacji zebrano ponad 260 uwag za pośrednictwem formularza oraz złożonych pism oraz rozmawiano z ponad 100 osobami podczas spotkań warsztatowych. Szczegóły zamieszczamy w raporcie, dostępnym poniżej lub do pobrania u dołu strony.
Dalsze działania
Już po konsultacjach Biuro Zrównoważonej Mobilności przeanalizowało powyższe trzy warianty pod kątem kilkunastu kryteriów. W rankingu najwięcej punktów uzyskał wariant 1a, następnie 5a. Najniżej oceniony został wariant 3. Wariant 1a uzyskał największe noty pod względem równomierności potencjału (braku przejazdu przez tereny niezamieszkałe), dostępności korytarza pod możliwość budowy wydzielonego zielonego torowiska, kryterium synergii (oddziaływania na miasto) oraz oceny wprowadzenia nowej linii tramwajowej w odniesieniu do przepustowości oraz czasu przejazdu do centrum miasta.
Istotne także, iż pod koniec 2017 r. wpłynęło pismo Ryszarda Pacholika, Wójta Gminy Kobierzyce, z propozycją współpracy i współfinansowania przedłużenia planowanej na Ołtaszyn linii tramwajowej do terenów Gminy Kobierzyce (Wysoka). W odpowiedzi na pismo Wójta Prezydent Wrocławia wyraził gotowość podjęcia współpracy. Obecnie porozumienie międzygminne w tej sprawie jest w trakcie przygotowywania.
Kolejne kroki
Następnym planowanym działaniem są spotkania z przedstawicielami Rad Osiedli, na których terenie planowana jest trasa tramwajowa i które brały czynny udział we wcześniejszym etapie konsultacji. Planowane są one w kwietniu.